• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل اندازه¬گیری شاخص¬های تجاری¬سازی فناوری نانو در بخش کشاورزی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    صفا, لیلاحجازی, سید یوسفحسینی, سیدمحمودرضوانفر, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    244.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی - کمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تجاری­سازی از کلیدی­ترین مراحل در فرایند توسعه‌ی نوآوری بوده و باعث می­شود تا پژوهش‌ها و اختراعات به تولیدات دارای بازار تبدیل شوند. از سوی دیگر، عوامل و شاخص‌های متعددی بر فرایند توسعه‌ی تجاری­سازی تاثیرگذار هستند که باید مطالعه و شناسایی شوند. با در نظر گرفتن اهمیت موضوع، هدف این تحقیق شناسایی شاخص‌های تجاری­سازی فناوری نانو در بخش کشاورزی ایران می‌باشد. روش تحقیق از نظر ماهیت، توصیفی- پیمایشی بوده و جامعه‌ی آماری تحقیق شامل 275 نفر از محققان شاغل در 22 موسسه و مرکز تحقیقات ملی کشاورزی است که با توجه به جدول کرجسی- مورگان، تعداد 160 نفر از آنان با روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌ی محقق ساخته استفاده شد. روایی محتوایی پرسش‌نامه با نظر اعضای هیات علمی دانشگاه تهران تایید شده و به‌منظور تعیین قابلیت اعتماد ابزار تحقیق پیش‌آزمون انجام شد. یافته­های پژوهش نشان داد که اهمیت هر 6 عامل بررسی شده تایید شد (برازش مناسب مدل). این عوامل شامل سیاستی، تامین مالی، زیرساختی، قانونی، اطلاع­رسانی و آموزشی با تبیین 89/67 درصد از واریانس کل، به ترتیب اولویت­های اول تا ششم را در شناسایی و تعیین شاخص‌های تجاری­سازی فناوری نانو در بخش کشاورزی کسب کردند.
    کلید واژگان
    شاخص¬های تجاری¬سازی
    فناوری نانو
    بخش کشاورزی
    مدل اندازه¬گیری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-08-23
    1392-06-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، دانشگاه تهران
    استاد، دانشگاه تهران
    استاد، دانشگاه تهران
    استاد، دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2013.36264
    https://jed.ut.ac.ir/article_36264.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463501

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب