شناسایی عوامل زیربنایی موثر بر تصمیمات مکانیابی کارآفرینان فعال در زمینهی فناوری اطلاعات در شهر تهران با رویکرد پی.ال.اس
(ندگان)پدیدآور
کشاورز فرد, ریحانهعربیون, ابوالقاسمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، در عصر حاضر، موضوع مکان کسبوکار شکلی متفاوت از مفهوم سنتی آن پیدا کرده است. مدیران کسبوکارها در حال حاضر میتوانند فعالیت کسبوکارهای خود را از فواصل دور و در مکانهای مختلف مدیریت و سازماندهی کنند. بنابراین، در این مطالعه بر آن شدیم تا عوامل موثر بر تصمیمات مکانیابی کسبوکارهای فعال در زمینهی فناوری اطلاعات و ارتباطات را بررسی کنیم. در این مطالعه با بررسی نمونهای 102 نفره از مدیران و کارشناسان فعال در زمینهی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران و با اتخاذ رویکرد پی.ال.اس، میزان تبیینکنندگی هر یک از این عوامل در الگو را تحلیل کردهایم. میزان روایی و پایایی برای سازهها درحد بسیار خوبی بوده و درنهایت نتیجه گرفتهایم که پنج گروه از عوامل، تصمیمات مکانیابی این کسبوکارها را تحت تاثیر قرار میدهند (خدمات کسبوکار، رفاهی، پشتیبانی، بازار و دولتی). از میان آنها عوامل بازار بالاترین اولویت را دارد و عوامل رفاهی کمترین اولویت را نشان میدهند. نتایج این تحقیق به ایجاد مبنایی جدید برای دستهبندی عوامل موثر بر تصمیمات مکانیابی کسبوکارهای کارآفرین منجر شده و میتواند راهنمای سیاستگذاران در تعیین مکان شهرکهای صنعتی و مراکز رشد باشد.
کلید واژگان
پی.ال.استصمیمات مکانیابی
فناوری اطلاعات و ارتباطات
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهراناستادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران




