شناسایی الگوی کارآفرینی رسانهای برای کسبوکارهای رسانههای دیجیتال کشور
(ندگان)پدیدآور
نیکنژاد, عباسمقیمی, سیدمحمدروشندل اربطانی, طاهرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
کارآفرینی رسانهای (ME) خلق و مالکیت یک شرکت یا سازمان کوچک است که فعالیتهای آن حداقل یک نوآوری برای بازار کسبوکارهای رسانهای ایجاد کند. با عنایت به نو بودن پدیدهی کارآفرینی در کسبوکارهای رسانهای، هدف این پژوهش ارائه الگویی برای کارآفرینی رسانهای میباشد. این تحقیق از نوع کیفی و با بهکارگیری روش نظریهی دادهبنیاد (نظریهی برخاسته از داده) انجام شده است. دادههای تحقیق از طریق مصاحبهی نیمهساختار یافته از میان 11 موسسهی رسانهای دیجیتال کشور شامل چهار دستهی اصلی تولیدکنندگان محتوا، فروش محصولات/خدمات، پشتیبانی و نرمافزار و تبلیغات جمعآوری شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که در الگوی کارآفرینی رسانهای، سه دسته عوامل زیربنایی (منابع و انسانمداری)، عوامل روبنایی (کارآفرین رسانهای، بازار و مشتریان و دولت/جامعه) و عوامل موازنهکننده (ارتباطات، ارزشها و هنجارها و نظام اجتماعی- اقتصادی) بازیگران اصلی محسوب میشوند که تعامل و توازن هر سه دسته عوامل یادشده موجب دوام و استمرار کارآفرینی رسانهای میشود.
کلید واژگان
الگوی کارآفرینیرسانه
کارآفرینی رسانهای
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت رسانه دانشگاه تهراندانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران




