• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی الگوی کارآفرینی رسانه‌ای برای کسب‌وکارهای رسانه‌های دیجیتال کشور

    (ندگان)پدیدآور
    نیک‌نژاد, عباسمقیمی, سیدمحمدروشندل اربطانی, طاهر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    261.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کارآفرینی رسانه‌ای (ME) خلق و مالکیت یک شرکت یا سازمان کوچک است که فعالیت‌های آن حداقل یک نوآوری برای بازار کسب‌وکار‌های رسانه‌ای ایجاد کند. با عنایت به نو بودن پدیده‌ی کارآفرینی در کسب‌وکارهای رسانه‌ای، هدف این پژوهش ارائه الگویی برای کارآفرینی رسانه‌ای می‌باشد. این تحقیق از نوع کیفی و با به‌کارگیری روش نظریه‌ی داده‌بنیاد (نظریه‌ی برخاسته از داده) انجام شده است. داده‌های تحقیق از طریق مصاحبه‌ی نیمه‌ساختار یافته از میان 11 موسسه‌ی رسانه‌ای دیجیتال کشور شامل چهار دسته‌ی اصلی تولیدکنندگان محتوا، فروش محصولات/خدمات، پشتیبانی و نرم‌افزار و تبلیغات جمع‌آوری شده است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که در الگوی کارآفرینی رسانه‌ای، سه دسته عوامل زیربنایی (منابع و انسان‌مداری)، عوامل روبنایی (کارآفرین رسانه‌ای، بازار و مشتریان و دولت/جامعه) و عوامل موازنه‌کننده (ارتباطات، ارزش‌ها و هنجارها و نظام اجتماعی- اقتصادی) بازیگران اصلی محسوب می‌شوند که تعامل و توازن هر سه دسته عوامل یادشده موجب دوام و استمرار کارآفرینی رسانه‌ای می‌شود.
    کلید واژگان
    الگوی کارآفرینی
    رسانه
    کارآفرینی رسانه‌ای

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-05-21
    1391-03-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت رسانه دانشگاه تهران
    دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2012.24655
    https://jed.ut.ac.ir/article_24655.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463447

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب