نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقهرمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحاجی خواجه‌لو, صالح رشیدfa_IR
dc.contributor.authorابوچناری, عقیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:27:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:27:29Z
dc.date.available1399-08-01T21:27:29Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:27:29Z
dc.date.issued2012-02-20en_US
dc.date.issued1390-12-01fa_IR
dc.identifier.citationقهرمانی, محمد, حاجی خواجه‌لو, صالح رشید, ابوچناری, عقیل. (1390). نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه‌ به سازمان کارآفرین (مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 4(4), 185-204.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_24407.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463443
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین است. روش تحقیق این پژوهش، از نوع توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل کارکنان دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی بوده که تعداد 103 نفر به‌عنوان نمونه‌ی آماری از طریق نمونه‌گیری تصادفی نسبی انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات دو پرسش‌نامه‌ی کارآفرینی سازمانی (سازمان کارآفرین) و پرسش‌نامه‌ی رهبری تحولی بود. یافته‌های پژوهش بیانگر این است که، میزان به‌کارگیری رهبری تحولی در دانشگاه و وضعیت دانشگاه از حیث میزان ارتقا به سازمان کارآفرین بیش‌تر از سطح متوسط بود. هم‌چنین نتایج بررسی ضرایب همبستگی نشان داد بین رهبری تحولی و ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین و شاخص‌های آنها رابطه‌ی مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج به‌دست آمده از تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که، بُعد «انگیزش الهام‌بخش» از قدرت پیش-بینی کنندگی بیش‌تری در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین برخوردار بوده است.fa_IR
dc.format.extent269
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.subjectرهبری تحولیfa_IR
dc.subjectسازمان کارآفرینfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectکارآفرینی دانشگاهیfa_IR
dc.subjectکارآفرینی سازمانیfa_IR
dc.titleنقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه‌ به سازمان کارآفرین (مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت و برنامه¬ریزی آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناس ارشد مدیریت و برنامه¬ریزی آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue4
dc.citation.spage185
dc.citation.epage204


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد