نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسخدری, کمالfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:25:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:25:28Z
dc.date.available1399-08-01T21:25:28Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:25:28Z
dc.date.issued2015-03-21en_US
dc.date.issued1394-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-21en_US
dc.date.submitted1393-06-30fa_IR
dc.identifier.citationسخدری, کمال. (1394). قابلیت شبکه‌سازی و عملکرد کارآفرینانة سازمانی: تبیین نقش گرایش‌های راهبردی سازمانی (مورد مطالعه: شرکت‌های ارائهکنندة تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به بخش معدن و صنایع معدنی ایران). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 8(1), 159-174. doi: 10.22059/jed.2015.55473fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2015.55473
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_55473.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463324
dc.description.abstractهدف این پژوهش، بررسی رابطۀ بین قابلیت شبکه‌سازی شرکت‌ها و میزان رفتار کارآفرینانة سازمانی و تبیین نقش تعدیلگر گرایش راهبردی (استراتژیک) سازمانی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی- همبستگی است. پیمایش 126 شرکت ارائه‌کنندة تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به بخش معدن و صنایع معدنی در ایران، از طریق پرسشنامة بسته (پاسخ‌دهندة مدیران) صورت گرفت و نتایج از طریق رگرسیون و نرم‌افزار SPSS تحلیل شد. با توجه به نتایج، قابلیت شبکه‌سازی سازمانی شامل پیش‌فعالی در ایجاد ارتباطات بین سازمانی، قابلیت ارتباطی در ایجاد رابطه براساس اعتماد و تعهد متقابل و توانایی ایجاد هماهنگی در مجموعه ­پیوندهای سازمانی، عملکرد کارآفرینانة شرکت‌ها را افزایش می‌دهد. به‌علاوه، نتایج نشان می‌دهد شرکت‌ها با گرایش راهبردی کارآفرینانة بهتر می‌توانند از قابلیت شبکه‌سازی خود برای اهداف کارآفرینانه استفاده کنند. این پژوهش با ارائة مدلی اجتماعی از کارآفرینی سازمانی، مرتبط‌کردن قابلیت شبکه‌سازی با عملکرد کارآفرینانة شرکت و نیز بررسی نقش تعدیلگر گرایش‌های راهبردی سازمانی، موجب فهم بیشتری از چگونگی عملکرد بهتر کارآفرینانة برخی از شرکت‌ها می‌شود.fa_IR
dc.format.extent742
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2015.55473
dc.subjectعملکرد کارآفرینانة سازمانیfa_IR
dc.subjectقابلیت شبکه‌سازیfa_IR
dc.subjectگرایش‌های راهبردی کارآفرینانهfa_IR
dc.titleقابلیت شبکه‌سازی و عملکرد کارآفرینانة سازمانی: تبیین نقش گرایش‌های راهبردی سازمانی (مورد مطالعه: شرکت‌های ارائهکنندة تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به بخش معدن و صنایع معدنی ایران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی - کمیfa_IR
dc.contributor.departmentبورسیة هیئت علمی دانشکدة کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage159
dc.citation.epage174


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد