نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی مقدم, سید محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorحجازی, سید رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:24:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:24:52Z
dc.date.available1399-08-01T21:24:52Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:24:52Z
dc.date.issued2014-06-22en_US
dc.date.issued1393-04-01fa_IR
dc.date.submitted2014-01-11en_US
dc.date.submitted1392-10-21fa_IR
dc.identifier.citationحسینی مقدم, سید محمد رضا, حجازی, سید رضا. (1393). تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد بانک‌ها با متغیر میانجی بازارگرایی. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 7(2), 211-229. doi: 10.22059/jed.2014.52059fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2014.52059
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_52059.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463293
dc.description.abstractکارآفرینی پدیده‌ای نوین در اقتصاد است که در گستره‌ای وسیع و در تعاملی چند‌سویه با بازارگرایی نقشی تعیین‌کننده در بهبود و ارتقای عملکرد سازمان ها ایفا می‌کند. این تحقیق از حیث هدف، کاربردی و از حیث روش، از نوع توصیفی است. هدف از انجام این پژوهش ارزیابی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد بانک‌ها با در‌نظر‌گرفتن بازارگرایی به‌عنوان متغیر میانجی در رابطة بین این دو متغیر است. به این منظور، سه فرضیه تدوین شد. برای گردآوری اطلاعات لازم به منظور آزمون فرضیه‌ها، از پرسشنامه‌ای استاندارد حاوی 37 پرسش در 11 بعد استفاده و بین 234 نفر از مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی در سطح استان گیلان، به‌عنوان جامعة آماری تحقیق، توزیع شد. برای تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها از روش تحلیل عاملی و تحلیل مسیر بهره گرفته شد. نتایج آزمون فرضیه‌های تحقیق ضمن تأیید تأثیر بازارگرایی بر عملکرد نشان داد که به‌طورکلی بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد به‌صورت مستقیم و همین‌طور به‌واسطة بازارگرایی و به‌طور غیر مستقیم نیز رابطة معناداری وجود دارد و متغیر بازارگرایی بر این رابطه تأثیر بسزایی می‌گذارد.fa_IR
dc.format.extent630
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2014.52059
dc.subjectبازارگراییfa_IR
dc.subjectعملکردfa_IR
dc.subjectگرایش کارآفرینانهfa_IR
dc.titleتأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد بانک‌ها با متغیر میانجی بازارگراییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی - کمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی، گرایش کسبوکار جدید، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، کارشناس مسئول اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت‌علمی دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage211
dc.citation.epage229


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد