مرور دوره 23, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
- 
تبیین فرآیند و مزایای حاصل از طراحی خدمات با رویکرد مشارکتی (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-06-22)با توجه به جایگاه مشارکت در طراحی خدمات، اهمیت رویکرد مشارکتی در این حوزه روز به روز افزایش مییابد. اما در رابطه با روند طراحی مشارکتی در حوزهی طراحی خدمات و فواید حاصل از بکارگیری رویکرد طراحی مشارکتی در این حوزه، ...
 
- 
فرهنگ بصری دیجیتال برساخته از اپلیکشنهای هنری نرم افزارهای تلفن همراه هوشمند (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-06-22)امروزه تلفنهای همراه هوشمند، با دو ویژگی متمایز خود، یعنی صفحات نمایش لمسی و امکان نصب اپلیکیشنهای هنری، به مثابه یکی از جلوههای رسانههای دیجیتال، وضعیت جدیدی از فرآیند تولید و انتشار هنر را به وجود آوردهاند. این ...
 
- 
خوانش چیدمان تعاملی تایپوگرافی " به منظور کنترل" از منظر اصول ادراک بصری گشتالت (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-06-22)"بهمنظور کنترل"،عنوان چیدمانی تعاملی مبتنی بر نوشتار و حرکت،کاری از گروه هنری "نوتا بن" است که در سالهای 2011 الی 2015 در جشنوارهها و نمایشگاههای متعدد بینالمللی ارائهشده است.این چیدمان چندرسانهای با بهرهمندی از ...
 
- 
پدیدارشناسی رنگ در نقاشی (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-06-22)رنگ یکی از اساسیترین ارکان هنر نقاشی است. دربارۀ رنگ در نقاشی از دیدگاههای گوناگون بحث شده و جنبههای فیزیکی، روانشناختی و فیزیولوژیکی آن بارها تحلیل شده است. اما هدف ما در اینجا ارائۀ تحلیلی پدیدارشناختی از رنگ است. ...
 
- 
سلاحهایی از نور و فرّ «بررسی موردی ستارههای هشتضلعی آئینهای در نگارههای شاهنامه صفوی والترز» (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-06-22)حرمت تصویرگری جانداران، موجب اعتلای هندسه اسلامی گردید؛ زمانی که تصویرسازی قرونوسطی به باروک منتهی میشد، هنر اسلامی به نقشونگارهای آیینهکاریها سوق پیدا میکرد. امتزاج آیینهکاری با نقوش هندسی و مشبک پنجرهها، روزنها ...
 
- 
تصویر، ایماژ (پی انگاره) و ادراک بصری (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-06-22)تصویرسازی دارای ویژگی بصری و ساده ترین راه انگاشتن است که فرایند دیداری نمودن تصورات را به کار میبندد. ایماژ همچون رسانهای است که تأثیر و فرایند بازنمایی توانشهای عاطفی را بر الگوهای دیداری و فرهنگی تصویرپردازی میکند؛ ...
 
- 
مقایسه ی ارتباطات بصری در خط نستعلیق بین دو شیوه ی صفوی و معاصر(میرعماد و امیرخانی) (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-06-22)کلام و تصویر دو عامل مهم برای ایجاد ارتباط هستند. در خوشنویسی انتقال پیام از طریق تصاویر و کلمات، دارای ساختار تجسمی است. حضور اصول و قواعد در کنار زیبایی و توجه به کیفیت های بصری، این خط را از نظر بصری و ساختار زیباشناختی ...
 
- 
بررسی تأثیر تکنولوژی در دسترس بر نحوه ی تفکر طراحان محصول مبتدی و حرفه ای با استفاده از روش لینکوگرافی (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-06-22)مطالعات رفتاری از رایج ترین مطالعات شاخههای علوم انسانی هستند که رفتارهای جامعه مورد مطالعه، درشرایط ویژه مشاهده و ضبط میشوند. رفتارها، کدگذاری شده و تبدیل به یک زنجیره حرکت میشوند که به لحاظ آماری قابل آنالیز هستند. هدف ...
 
- 
تدوین نظام صفحهآرایی حاکم بر سه نمونه از قرآنهای تیموری محفوظ در موزة ملی ایران (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-06-22)برخی پژوهشهای معاصر نشان دادهاند صفحهآرایی نسخ خطی ایرانی با تکیه بر اصل تقسیم متوالی چهارچوب یک صفحه به بخشهای برابر صورت گرفته است. با این وجود نسخههای ایرانی بسیاری وجود دارند که روش صفحهآرایی آنها به الزامات ...
 
- 
شناسایی ارزشهای بصری و گرافیکی نقوش دستبافتههای ایل قشقایی فارس (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-06-22)در این پژوهش ابتدا ویژگیهای نقشپردازی گلیم مورد بررسی قرار گرفته و سپس نقوش، دستهبندی و تحلیل شدهاند. سؤالی که در این پژوهش مطرح است، چگونه قدمت برخی نگارههای گلیم قشقایی فارس از «سپیده دم تاریخ» بس فراتر رفته، تا به ...
 



