تأثیر سن زبان آموزان بر یادگیری تلفظ زبان آلمانی بر اساس دادههای دانشجویان ایرانی
(ندگان)پدیدآور
البرزی ورکی, پرویزبرزگر, بهارنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با استناد به فرضیه دورۀ بحرانی که یادگیری کامل هر زبان را پس از سن خاصی ناممکن میداند، انجام گرفته است. دو گروه از دانشجویان ایرانی که در سنین مختلف زبان آلمانی را آموختهاند، مورد بررسی قرار گرفتند. تلفظ آنها از طریق روخوانی سه متن آلمانی بوسیله پنج ارزیاب بومی آلمانی مورد ارزیابی قرارگرفت. هدف یافتن گویشور درحد بومی زبان آلمانی درمیان زبانآموزان دوگروه بود. براساس تحقیقات متعدد در رابطه با سن زبانآموزی، احتمال دست یافتن زبانآموزان زیر ۱۲ سال به مهارت تلفظ در حد گویشوران بومی وجود دارد. با توجه به اینکه بیشتر زبانآموزان گروه اول از بدو تولد در محیط آلمانی زبان رشد نمودهاند، انتظار میرفت در میان آنان تعدادی به عنوان گویشور بومی شناخته شوند. پرسش مطرح شده این بود که آیا در میان زبانآموزان بزرگسال، فردی با تلفظ در حد گویشور بومی یافت میشود؟ در نهایت، نه تنها هیچ کدام از زبانآموزان گروه دوم نتوانستند به عنوان گویشور بومی شناخته شوند، بلکه در گروه اول نیز هیچ زبانآموزی نتوانست در هر سه متن بر اساس نظر ارزیابها گویشور بومی شناخته شود. نتایج این تحقیق در راستای فرضیه دوره بحرانی یادگیری زبان قرار میگیرد.
کلید واژگان
سن زبان آموزیفرضیه دورۀ بحرانی
گویشور بومی
ارزیاب
مهارت تلفظ
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
هیئت علمی دانشگاهگروه زبان آلمانی، دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران تهران، ایران
شاپا
2588-41232588-7521




