| dc.contributor.author | البرزی ورکی, پرویز | fa_IR | 
| dc.contributor.author | برزگر, بهار | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T19:49:16Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T19:49:16Z |  | 
| dc.date.available | 1399-08-01T19:49:16Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-10-22T19:49:16Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-01-20 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1396-10-30 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | البرزی ورکی, پرویز, برزگر, بهار. (1398). تأثیر سن زبان آموزان بر یادگیری تلفظ زبان آلمانی بر اساس دادههای دانشجویان ایرانی. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 9(2), 347-364. doi: 10.22059/jflr.2019.250663.465 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2588-4123 |  | 
| dc.identifier.issn | 2588-7521 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.250663.465 |  | 
| dc.identifier.uri | https://jflr.ut.ac.ir/article_72472.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459713 |  | 
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با استناد به فرضیه دورۀ بحرانی که یادگیری کامل هر زبان را پس از سن خاصی ناممکن میداند، انجام گرفته است. دو گروه از دانشجویان ایرانی که در سنین مختلف زبان آلمانی را آموختهاند، مورد بررسی قرار گرفتند. تلفظ آنها از طریق روخوانی سه متن آلمانی بوسیله پنج ارزیاب بومی آلمانی مورد ارزیابی قرارگرفت. هدف یافتن گویشور درحد بومی زبان آلمانی درمیان زبانآموزان دوگروه بود. براساس تحقیقات متعدد در رابطه با سن زبانآموزی، احتمال دست یافتن زبانآموزان زیر ۱۲ سال به مهارت تلفظ در حد گویشوران بومی وجود دارد. با توجه به اینکه بیشتر زبانآموزان گروه اول از بدو تولد در محیط آلمانی زبان رشد نمودهاند، انتظار میرفت در میان آنان تعدادی به عنوان گویشور بومی شناخته شوند. پرسش مطرح شده این بود که آیا در میان زبانآموزان بزرگسال، فردی با تلفظ در حد گویشور بومی یافت میشود؟ در نهایت، نه تنها هیچ کدام از زبانآموزان گروه دوم نتوانستند به عنوان گویشور بومی شناخته شوند، بلکه در گروه اول نیز هیچ زبانآموزی نتوانست در هر سه متن بر اساس نظر ارزیابها گویشور بومی شناخته شود. نتایج این تحقیق در راستای فرضیه دوره بحرانی یادگیری زبان قرار میگیرد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 301 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.publisher | The University of Tehran | en_US | 
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Foreign Language Research Journal | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.250663.465 |  | 
| dc.subject | سن زبان آموزی | fa_IR | 
| dc.subject | فرضیه دورۀ بحرانی | fa_IR | 
| dc.subject | گویشور بومی | fa_IR | 
| dc.subject | ارزیاب | fa_IR | 
| dc.subject | مهارت تلفظ | fa_IR | 
| dc.title | تأثیر سن زبان آموزان بر یادگیری تلفظ زبان آلمانی بر اساس دادههای دانشجویان ایرانی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | هیئت علمی دانشگاه | fa_IR | 
| dc.contributor.department | گروه زبان آلمانی، دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران
تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 9 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 347 |  | 
| dc.citation.epage | 364 |  |