نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالبرزی ورکی, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorبرزگر, بهارfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:49:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:49:16Z
dc.date.available1399-08-01T19:49:16Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:49:16Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-20en_US
dc.date.submitted1396-10-30fa_IR
dc.identifier.citationالبرزی ورکی, پرویز, برزگر, بهار. (1398). تأثیر سن زبان آموزان بر یادگیری تلفظ زبان آلمانی بر اساس دادههای دانشجویان ایرانی. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 9(2), 347-364. doi: 10.22059/jflr.2019.250663.465fa_IR
dc.identifier.issn2588-4123
dc.identifier.issn2588-7521
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.250663.465
dc.identifier.urihttps://jflr.ut.ac.ir/article_72472.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459713
dc.description.abstractپژوهش حاضر با استناد به فرضیه دورۀ بحرانی که یادگیری کامل هر زبان را پس از سن خاصی ناممکن می‌داند، انجام گرفته است. دو گروه از دانشجویان ایرانی که در سنین مختلف زبان آلمانی را آموخته‌اند، مورد بررسی قرار گرفتند. تلفظ آنها از طریق روخوانی سه متن آلمانی بوسیله پنج ارزیاب بومی آلمانی مورد ارزیابی قرارگرفت. هدف یافتن گویشور درحد بومی زبان آلمانی درمیان زبان‌آموزان دوگروه بود. براساس تحقیقات متعدد در رابطه با سن زبان‌آموزی، احتمال دست یافتن زبان‌آموزان زیر ۱۲ سال به مهارت تلفظ در حد گویشوران بومی وجود دارد. با توجه به اینکه بیشتر زبان‌آموزان گروه اول از بدو تولد در محیط آلمانی زبان رشد نموده‌اند، انتظار می‌رفت در میان آنان تعدادی به عنوان گویشور بومی شناخته شوند. پرسش مطرح شده این بود که آیا در میان زبان‌آموزان بزرگسال، فردی با تلفظ در حد گویشور بومی یافت می‌شود؟ در نهایت، نه تنها هیچ کدام از زبان‌آموزان گروه دوم نتوانستند به عنوان گویشور بومی شناخته شوند، بلکه در گروه اول نیز هیچ زبان‌آ‌موزی نتوانست در هر سه متن بر اساس نظر ارزیاب‌ها گویشور بومی شناخته شود. نتایج این تحقیق در راستای فرضیه دوره بحرانی یادگیری زبان قرار می‌گیرد.fa_IR
dc.format.extent301
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherThe University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجیfa_IR
dc.relation.ispartofForeign Language Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.250663.465
dc.subjectسن زبان آموزیfa_IR
dc.subjectفرضیه دورۀ بحرانیfa_IR
dc.subjectگویشور بومیfa_IR
dc.subjectارزیابfa_IR
dc.subjectمهارت تلفظfa_IR
dc.titleتأثیر سن زبان آموزان بر یادگیری تلفظ زبان آلمانی بر اساس دادههای دانشجویان ایرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاهfa_IR
dc.contributor.departmentگروه زبان آلمانی، دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage347
dc.citation.epage364


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد