نقش بار ذهنی زبان آموزان در دریافت معنی واژگان جدید
(ندگان)پدیدآور
سلطانی مقدم, مجیدکیوانپناه, شیوانوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تعداد قابل ملاحظه ای از پژوهش های حوزه آموزش انگلیسی در سالهای اخیر معطوف به یادگیری واژه های جدید بوده است. در این راستا، پژوهشگران برآن بوده اند که روش های یادگیری موثرتری را ابداع کنند.برآیند این پژوهش ها نشان می دهد روش های مختلف آموزش واژه، درجه های متفاوتی از بارذهنی را برای زبان آموزان ایجاد می کند. به منظوربررسی نقش این بارذهنی در یادگیری واژه ها، 9 زبان به طور تصادفی به یکی از سه گروه زبان آموزان تقسیم شده ومورد تحقیق قرار گرفتند. هرگروه از شرکت کنندگان نسخه ی متفاوتی از یک متن را دریافت کردند که برای حدس زدن کلمات ناآشنا در آن ها، بار ذهنی متفاوتی را تجربه می کردند. از طریق پروتکل کلامی فکری، گفته ها، واکنش ها و راهبردهای شرکت کنندگان حین استنباط واژگان ضبط و ثبت شد. تحلیل یافته ها حاکی از آن است که راهبردهای اتخاذ شده در بین گروها متفاوت بوده و درجه بار ذهنی در موفقیت حدس ها نقش دارد.
کلید واژگان
راهبرداستنباط واژگانی
بار ذهنی
پروتکل کلامی فکری
واژگان ناآشنا
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
مدرس حق التدریسدانشیار گروه زبان انگلیسی
شاپا
2588-41232588-7521




