نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلطانی مقدم, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorکیوان‌پناه, شیواfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:47:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:47:46Z
dc.date.available1399-08-01T19:47:46Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:47:46Z
dc.date.issued2015-03-21en_US
dc.date.issued1394-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-27en_US
dc.date.submitted1395-10-07fa_IR
dc.identifier.citationسلطانی مقدم, مجید, کیوان‌پناه, شیوا. (1394). نقش بار ذهنی زبان آموزان در دریافت معنی واژگان جدید. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 5(1), 87-110. doi: 10.22059/jflr.2015.62513fa_IR
dc.identifier.issn2588-4123
dc.identifier.issn2588-7521
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jflr.2015.62513
dc.identifier.urihttps://jflr.ut.ac.ir/article_62513.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459610
dc.description.abstractتعداد قابل ملاحظه ای از پژوهش های حوزه آموزش انگلیسی در سالهای اخیر معطوف به یادگیری واژه های جدید بوده است. در این راستا، پژوهشگران برآن بوده اند که روش های یادگیری موثرتری را ابداع کنند.برآیند این پژوهش ها نشان می دهد روش های مختلف آموزش واژه، درجه های متفاوتی از بارذهنی را برای زبان آموزان ایجاد می کند. به منظوربررسی نقش این بارذهنی در یادگیری واژه ها، 9 زبان به طور تصادفی به یکی از سه گروه زبان آموزان تقسیم شده ومورد تحقیق قرار گرفتند. هرگروه از شرکت کنندگان نسخه ی متفاوتی از یک متن را دریافت کردند که برای حدس زدن کلمات ناآشنا در آن ها، بار ذهنی متفاوتی را تجربه می کردند. از طریق پروتکل کلامی فکری، گفته ها، واکنش ها و راهبردهای شرکت کنندگان حین استنباط واژگان ضبط و ثبت شد. تحلیل یافته ها حاکی از آن است که راهبردهای اتخاذ شده در بین گروها متفاوت بوده و درجه بار ذهنی در موفقیت حدس ها نقش دارد.fa_IR
dc.format.extent570
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherThe University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجیfa_IR
dc.relation.ispartofForeign Language Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jflr.2015.62513
dc.subjectراهبردfa_IR
dc.subjectاستنباط واژگانیfa_IR
dc.subjectبار ذهنیfa_IR
dc.subjectپروتکل کلامی فکریfa_IR
dc.subjectواژگان ناآشناfa_IR
dc.titleنقش بار ذهنی زبان آموزان در دریافت معنی واژگان جدیدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمدرس حق التدریسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه زبان انگلیسیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage87
dc.citation.epage110


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد