نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیرمحمدی, یزدانfa_IR
dc.contributor.authorجلالیان, ُسید اسحاقfa_IR
dc.contributor.authorمنصوری, سمانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T01:15:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T01:15:05Z
dc.date.available1399-08-01T01:15:04Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T01:15:05Z
dc.date.issued2020-07-22en_US
dc.date.issued1399-05-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-29en_US
dc.date.submitted1399-01-10fa_IR
dc.identifier.citationشیرمحمدی, یزدان, جلالیان, ُسید اسحاق, منصوری, سمانه. (1399). اثر تصویر و شخصیت برند شهری و تأثیر آن‌ها بر نگرش و قصد انتخاب مقصد گردشگری مطالعه موردی: شهر تهران. نشریه گردشگری شهری, 7(2), 37-50. doi: 10.22059/jut.2020.272082.590fa_IR
dc.identifier.issn2423-6926
dc.identifier.issn2423-6918
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jut.2020.272082.590
dc.identifier.urihttps://jut.ut.ac.ir/article_77803.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/449724
dc.description.abstractاین پژوهش به بررسی تأثیرات تصویر و شخصیت مقصد بر نگرش و قصد انتخاب مقصد گردشگری پرداخته است. ازآنجاکه مهم‌ترین هدف در صنعت گردشگری جذب هرچه بیشتر گردشگران برای دیدن کشور، منطقه یا محلـی خـاص است، بنابراین باید مؤلفه‌های مؤثر در جذب گردشگران به‌خوبی شناسایی شوند. ازجمله مهم‌ترین این مؤلفه‌ها، می‌توان به تصویر و شخصیت مقصد اشاره کرد که بازاریابان صنعت گردشگری از طریق ترکیب این دو با مفهوم برند در پی تأثیرگذاری هرچه بیشتر بر نگرش گردشگران هستند، تا بدین‌وسیله بر قصد رفتاری آن‌ها اثر گذاشته و گردشگران را به بازدید مجدد از مقصد ترغیب کنند. جامعه آماری این پژوهش متشکل از گردشگران داخلی شهر تهران است. داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق نرم‌افزار آموس و SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. در این پژوهش از مدل معادلات ساختاری برای آزمون فرضیات تحقیق و روابط بین متغیرهای تحقیق (تصویر مقصد، شخصیت مقصد، نگرش و قصد رفتاری) استفاده‌شده است. نتایج پژوهش نشان داد که تصویر مقصد بر شخصیت مقصد و نگرش به مقصد اثر مثبت دارد. همچنین، یافته‌های پژوهش اثر شخصیت مقصد بر تصویر مقصد و نگرش به مقصد را نیز تائید کرد و درنهایت اینکه تأثیر نگرش به مقصد بر قصد رفتاری و انتخاب مقصد گردشگری نیز مورد تائید قرار گرفت.fa_IR
dc.format.extent371
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofنشریه گردشگری شهریfa_IR
dc.relation.ispartofurban tourismen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jut.2020.272082.590
dc.subjectتصویر مقصدfa_IR
dc.subjectنگرش گردشگرfa_IR
dc.subjectقصد بازدیدfa_IR
dc.subjectشخصیت برند مقصدfa_IR
dc.titleاثر تصویر و شخصیت برند شهری و تأثیر آن‌ها بر نگرش و قصد انتخاب مقصد گردشگری مطالعه موردی: شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشی مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage37
dc.citation.epage50


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد