اثر تصویر و شخصیت برند شهری و تأثیر آنها بر نگرش و قصد انتخاب مقصد گردشگری مطالعه موردی: شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
شیرمحمدی, یزدانجلالیان, ُسید اسحاقمنصوری, سمانهنوع مدرک
Textعلمی - پژوهشی مستقل
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به بررسی تأثیرات تصویر و شخصیت مقصد بر نگرش و قصد انتخاب مقصد گردشگری پرداخته است. ازآنجاکه مهمترین هدف در صنعت گردشگری جذب هرچه بیشتر گردشگران برای دیدن کشور، منطقه یا محلـی خـاص است، بنابراین باید مؤلفههای مؤثر در جذب گردشگران بهخوبی شناسایی شوند. ازجمله مهمترین این مؤلفهها، میتوان به تصویر و شخصیت مقصد اشاره کرد که بازاریابان صنعت گردشگری از طریق ترکیب این دو با مفهوم برند در پی تأثیرگذاری هرچه بیشتر بر نگرش گردشگران هستند، تا بدینوسیله بر قصد رفتاری آنها اثر گذاشته و گردشگران را به بازدید مجدد از مقصد ترغیب کنند. جامعه آماری این پژوهش متشکل از گردشگران داخلی شهر تهران است. دادههای جمعآوریشده از طریق نرمافزار آموس و SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. در این پژوهش از مدل معادلات ساختاری برای آزمون فرضیات تحقیق و روابط بین متغیرهای تحقیق (تصویر مقصد، شخصیت مقصد، نگرش و قصد رفتاری) استفادهشده است. نتایج پژوهش نشان داد که تصویر مقصد بر شخصیت مقصد و نگرش به مقصد اثر مثبت دارد. همچنین، یافتههای پژوهش اثر شخصیت مقصد بر تصویر مقصد و نگرش به مقصد را نیز تائید کرد و درنهایت اینکه تأثیر نگرش به مقصد بر قصد رفتاری و انتخاب مقصد گردشگری نیز مورد تائید قرار گرفت.
کلید واژگان
تصویر مقصدنگرش گردشگر
قصد بازدید
شخصیت برند مقصد
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-07-221399-05-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار، مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایراناستادیار جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
شاپا
2423-69262423-6918




