نشریه گردشگری شهری
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
ارزیابی نقش عوامل جامعهشناختی بازار بر گردشگری پایدار با تأکید بر جذب توریسم تجاری در شهر گناوه
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)گردشگری پایدار یک مفهوم جدید، ولی بسیار مهم در صنعت گردشگری است. کشورها با رعایت چند نکته ساده میتوانند سود خود از این صنعت را چند برابر کنند. هدف مقاله حاضر بررسی عوامل جامعهشناختی بازار بر گردشگری پایدار با تأکید بر ...
-
ارائه روش هوشمند وب کاوی (خزش) برای تحلیل نظرات برخط استفادهکنندگان از اقامتگاههای گردشگری شهر تهران
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)این پژوهش، با هدف تحلیل و ارزیابی نظرات برخط کاربران درباره اقامتگاههای شهر تهران، از تکنیکهای پیشرفته وب کاوی (Web Scraping) استفاده کرده است. ازاینرو در این مقاله، به بررسی یک روش جامع خودکار وب کاوی برای جمعآوری و ...
-
نقش زیرساختهای نرم و سخت سازمانی در کیفیت برگزاری گردشگری رویدادی و پیامدهای تجربه گردشگر، مطالعه موردی: پیمایش جشنواره گل و گیاه محلات
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)صنعت گردشگری با ویژگیهای خاص خود صنعتی پویا با آیندهای روشن تلقی میشود که باعث توسعه شهری میشود. هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش زیرساختهای نرم و سخت سازمانی در کیفیت برگزاری گردشگری رویدادی و پیامدهای تجربه گردشگری ...
-
تحلیل راهبردی بازیگران گردشگری شهری بافت تاریخی با رویکرد چند موضوع-چندبازیگر مطالعه موردی: بافت تاریخی شهر یزد
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)گردشگری تاریخی بهعنوان یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی و فرهنگی در شهرهای بافت تاریخی نظیر یزد، با پیچیدگیهایی در تعاملات و نقشهای ذینفعان مواجه است. تعدد نهادهای دخیل در مدیریت شهری و بهتبع آن تعدد در بازیگران مرتبط ...
-
الگوی تابآوری ذینفعان صنعت گردشگری با تکیهبر ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی استانهای منتخب گردشگری ایران
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)ذینفعان صنعت گردشگری با ایجاد تابآوری میتوانند در برابر بحرانها بهبود یابند و بر اقتصاد ملی تأثیرگذار باشند. همچنین، با در نظر گرفتن ظرفیتهای اجتماعی-فرهنگی، ذینفعان میتوانند بحرانها را به فرصتی برای رشد و توسعه ...
-
طراحی مدل ژئومارکتینگ مبتنی بر فناوری بلاک چین در صنعت گردشگری
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)با توسعه فناوری و گسترش استفاده از دادههای مکانی در صنعت گردشگری، توجه به موضوع نوظهور ژئومارکتینگ یا بازاریابی مبتنی بر مکان و بهکارگیری فناوریهای نوین مانند بلاک چین برای بهینهسازی ژئومارکتینگ، امری ضروری به نظر ...
-
مدل شکلگیری رفتار گردشگران خانوادگی: رهیافت فرا ترکیب
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)فراگیر شدن گردشگری خانوادگی و مصرف روزافزون آن توسط خانوادهها، و همچنین نیازهای متنوعی که توسط گردشگران خانوادگی مطرح میشود، اهمیت تولید و گسترش دانشبنیادی از نحوه رفتار خانوادهها در گردشگری را برجسته میسازد. بر این ...
-
تحلیل مسائل گردشگری شهری در پیشرانهای آینده کلانشهر شیراز مواجهه با بیماریهای واگیردار و کووید 19
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-10-22)فعالیت گردشگری یک صنعت جهانی میباشد و بهاینترتیب در معرض خطرات جهانی است. کووید 19 و گردشگری بهطور پیچیدهای به هم مرتبط شدهاند. گردشگران از آن دسته کسانی بودند که در مراحل آغازین شیوع بیماری، بیشترین آسیب را به خود ...
-
توسعه مدل گردشگری اجتماعمحور در ایران: پژوهشی مبتنی بر مرور سیستماتیک و نظریه داده بنیاد
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-10-22)گردشگری اجتماعمحور با هدف شامل نمودن جوامع محلی در توسعه گردشگری و به دنبال توزیع عادلانه منافع است اما اجرای آن با چالشهایی روبرو است. بنابراین، پیش از اتخاذ اقدامات باید به شناسایی علتها، زمینهها و مداخلهگرها مبادرت ...
-
شناسایی الگوی توسعه هوش مصنوعی و فناوریهای هوشمند در بهبود تجربه گردشگری شهری
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-10-22)هدف پژوهش حاضر شناسایی الگوی توسعه هوش مصنوعی و فناوریهای هوشمند در بهبود تجربه گردشگری شهری بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و با روش کیفی از نوع تحلیل مضمون اجرا شد. جامعه آماری، خبرگان، مدیران ارشد صنعت گردشگری ...
-
تأثیر فناوریهای هوشمند گردشگری بر تجارب گردشگران مطالعه موردی: گردشگران در موزههای شهر تهران
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-10-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر فناوریهای هوشمند گردشگری بر تجارب گردشگران صورت گرفته است. گردشگری صنعتی اطلاعات محور است، که توسعه فناوریهای اطلاعاتی میتواند تحولات اساسی در عملکرد و ساختار این صنعت ایجاد نماید. این ...
-
شناسایی و تحلیل عوامل کلیدی مؤثر بر توسعه اکوتوریسم پایدار در بیابان لوت
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-10-22)بیابان لوت ازجمله ژئوسیستمهای منحصربهفرد ایران و جهان میباشد که سیر تکامل و تحول آن موجبات شکلگیری تنوع ذاتی آن را در کنار انحصار در خصوصیات محیطی فراهم نموده است. این دو ویژگی، یعنی تنوع و منحصربهفرد بودن، موجبات ...
-
تحلیلی بر نقش تکنولوژیهای هوشمند گردشگری در تجربه بهیادماندنی گردشگران شهری در ایران
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-10-22)توسعه فناوری هوشمند باعث تولد گردشگری هوشمند شده است که میتواند منجر به بهبود تجربه گردشگران و رضایت آنها چه در قبل از سفر و چه در هنگام و بعد از سفر شود. این مطالعه به بررسی نقش استفاده گردشگران فناوریهای هوشمند در ...
-
مطالعه پدیدار شناختی تجربه زیسته راهنمایان گردشگری شهری استان اردبیل در دوران شیوع پاندمی کرونا
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-10-22)بیماریهای واگیردار تغییرات رفتاری و اجتماعی را در عرصههای مختلف به وجود میآورند، گردشگری و خط مقدم ارائهکنندگان خدمات آن یعنی راهنمایان گردشگری نیز از این قاعده مستثنا نیستند. پاندمی کرونا در جهان طیف وسیعی از فعالان ...
-
ارزیابی جاذبههای گردشگری اثرگذار بر تقویت محور گردشگری زیارت شهر گرگان
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-09-22)منطقه گردشگری زیارت به دلیل برخورداری از آبوهوای خنک و معتدل، چشمانداز بدیع، جنگلهای زیبا، داشتن موقعیت ممتاز گردشگری و استراحتگاهی و فاصله اندک تا شهر گرگان، چشماندازهای جالب اکولوژیکی و انواع جاذبههای فرهنگی، تاریخی ...
-
ارائه مدل بازاریابی محتوا در رسانههای اجتماعی با تأکید بر توسعه گردشگری شهری مطالعه موردی شهر تهران
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-09-22)توجه به مقوله بازاریابی و دسترسی به محتوای مناسب و دقیق برای گردشگران نقش مهمی در توسعه و تقویت گردشگری ایفا میکند. در کشورهای که این موضوع را بهخوبی درک کردهاند، بازاریابی در حوزه گردشگری بخش رو به رشدی را به خود اختصاص ...
-
مدلسازی توزیع فضائی اقامتگاههای گردشگری در شهر یزد
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-09-22)اقامتگاهها مهمترین نماینده گردشگری در شهرها هستند و موقعیت مکانی آنها بهطور قابلتوجهی در انتخاب یک گردشگر تأثیرگذار است. خصیصههای فضایی اقامتگاهها در مطالعه توزیع جغرافیایی بهعنوان یک پدیده فضایی، نقش مهمی ایفا ...
-
نقش فناوری دیجیتال بر شکلگیری تصویر ذهنی مثبت در مقاصد گردشگری شهری مطالعه موردی: شهر اردبیل
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-09-22)امروزه فناوری دیجیتال دنیای بازاریابی را در همه زمینهها تسخیر کرده است. دسترسی به محتوا دقیق از طریق فناوریهای دیجیتال میتواند بر تصویر ذهنی گردشگران نقش مثبتی داشته باشد. اهمیت این امر برای متولیان صنعت گردشگری نیز ...
-
تحلیل اثر آمیختۀ بازاریابی سبز و نگرش برند سبز بر گردشگری شهری با نقش میانجی سرمایۀ فکری سبز
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-09-22)توسعه گردشگری شهری علیرغم مزایایی که به همراه دارد، باعث بروز یکسری مسائل زیستمحیطی شده است. ازاینرو، شناخت و بهکارگیری اصول و مفاهیم زیستمحیطی در فعالیتهای سازمانها و شرکتهای حوزه گردشگری اهمیت زیادی یافته است. ...
-
ارزیابی شاخصهای برند مقاصد گردشگری در شهرهای کوچک گردشگرپذیر مطالعه موردی: شهر لالِجین؛ شهر جهانی سفال
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-09-22)طی سالیان گذشته شهرهای کوچک با تأکید بر میراث فرهنگی تاریخی و صنایع بومی و دستی، سعی بر برند سازی گردشگری داشتهاند. هدف این تحقیق ارزیابی شاخصهای برند سازی در شهر لالجین بهعنوان یک شهر کوچک است. این شهر به لحاظ شیوه ...



