دوره 1, شماره اول
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی رابطه آزادی و انضباط در فرایند تربیت از دیدگاه کانت و روسو
(دانشگاه پیام نور, 2014-09-23)در فرایند تربیت هزاران نکته باریکتر از مو وجود دارد و یکی از آنها، رابطه آزادی و انضباط در تربیت است. عدم درک صحیح از آزادی و انضباط در فرایند تربیت نهتنها موجب کژی در اندیشه موجب میشود، بلکه نارسایی در عمل تربیت را ...
-
تبیین نظریه انتقادی هنری ژیرو و دلالتهای آن در تعلیم و تربیت
(دانشگاه پیام نور, 2014-09-23)یکی از مهمترین مسائل اساسی بشر، مسئله تعلیم و تربیت است که در بین فلاسفه و اندیشمندان مختلف همواره به این امر مهم توجه شدهاست. مسئله تعلیم و تربیت از گذشته تا امروز تغییراتی را پشت سر گذاشته، بهگونهای که ...
-
طراحی برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان ایرانی در پایه اول ابتدایی
(دانشگاه پیام نور, 2014-09-23)یکی از اهداف هر نظام آموزشی، تربیت انسانهای هشیار و آگاهی است که تفکر خود را بر پایه استدلال صحیح و منطقی بنا نهاده و در برخورد با دنیای پیرامون خویش با اندیشهای جامع و عمیق، جوانب مختلف امور را بررسی مینماید و قابلیت ...
-
بررسی برنامه درسی پنهان متأثر از سبک زندگی لیبرالیستی در شاخص اوقات فراغت در مدارس متوسطه و تقابل آن با سبک زندگی اسلامی
(دانشگاه پیام نور, 2014-09-23)پژوهش حاضر از نوع بنیادی-کاربردی است و به بررسی برنامه درسی پنهان متأثر از فلسفه لیبرالیسم با شاخص اوقات فراغت و تقابل آن با سبک زندگی اسلامی، در مدارس متوسطه پرداختهاست. در این پژوهش از روش توصیفی تحلیلی، با گردآوری ...
-
ماهیت سه گانه فرهنگ ایران و رهآورد آن در تربیت دینی
(دانشگاه پیام نور, 2014-09-23)هر جامعه بهمقتضای شرایط فرهنگی که ریشه در سنتها، تاریخ و دیدگاههای ارزشی آن دارد، از سایر جوامع متفاوت خواهدبود. جامعه ایران نیز بهواسطه عوامل فرهنگی خاصی که دارد، ملغمهای از فرهنگ ایرانباستان، فرهنگاسلام و ...
-
بررسی مبانی انسانشناسی از منظر سهروردی و استنتاجهای تربیتی مترتب با آن برای بهبود اهداف نظام آموزش و پرورش کشور ایران
(دانشگاه پیام نور, 2014-09-23)از آنجا که انسان مهمترین محصول نظامهای تربیتی است، قطعاً شناخت انسان و پرداختن به مبانی انسانشناسی از دیدگاههای مختلف به ویژه دانشمندان مسلمان می تواند نقش مهمی در بهبود اجزای نظام آموزشی از قبیل اصول، روشها و اهداف ...



