• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه ارزش شناسی در آموزش (فلسفه تعلیم و تربیت سابق)
    • دوره 1, شماره اول
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه ارزش شناسی در آموزش (فلسفه تعلیم و تربیت سابق)
    • دوره 1, شماره اول
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی برنامه‎ درسی آموزش فلسفه به کودکان ایرانی در پایه اول‏ ابتدایی

    (ندگان)پدیدآور
    سجادیان جاغرق, نرگسقائدی, یحییامیری, معصومه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    332.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از اهداف هر نظام آموزشی، تربیت انسان‎های هشیار و آگاهی است که تفکر خود را بر پایه استدلال صحیح و منطقی بنا نهاده و در برخورد با دنیای پیرامون خویش با اندیشه‎ای جامع و عمیق، جوانب مختلف امور را بررسی می‏نماید و قابلیت انعطاف بالایی در مواجهه با مسائل زندگی داشته و به‏عبارتی ذهن فلسفی دارند.  در این راستا، یکی از برنامه‎های درسی که در دهه‎های اخیر به‏منظور پرورش تفکر فلسفی و فلسفه‎ورزی در دانش‎آموزان شکل گرفته، برنامه درسی فلسفه برای کودکان است. هدف از پژوهش حاضر، طراحی برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان پایهِ اول ابتدایی با دست‏یابی به اهداف ثانویه‏ای همچون هدف‏گذاری، تعیین سرفصل‎های محتوایی برنامه، شناسایی و تعیین  راهبردهای  یاددهی-یادگیری و  اعتباربخشی برنامه‎ها است. روش تحقیق استفاده شده در این پژوهش، توصیفی-تحلیلی است که همگام با روش پیمایشی برای اعتباربخشی برنامه‎ها می‎شود. برای اعتبارسنجی برنامه درسی طراحی‏شده، پرسشنامه‎ای تنظیم گردید. این پرسشنامه، برای20نفر از متخصصان برنامه درسی و آموزش فلسفه به کودکان ارسال شد.  بر اساس یافته‎های تحقیق، اکثر متخصصان، اهداف پیشنهادی، رئوس محتوا، راهبردهای یاددهی–یادگیری و رویکردهای این پژوهش را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرده‎اند.
    کلید واژگان
    آموزش فلسفه به کودکان
    برنامه‎ درسی
    محتوای آموزشی
    پایه اول ابتدایی

    تاریخ نشر
    2014-09-23
    1393-07-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم تهران)
    دانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم تهران)
    دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم تهران)

    URI
    http://phe.journals.pnu.ac.ir/article_1846.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/444621

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب