تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامهدرسی کلاین
(ندگان)پدیدآور
فیروزی, محمدسیفی, محمدحسینی مهر, علیفقیهی, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش شناسایی و استخراج علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه و مقایسه دیدگاه مدیران و دبیران در این زمینه بودهاست. روش پژوهش، ترکیبی است. نمونه آماری شامل متخصصان برنامهدرسی و کارشناسان آموزش هنر و همچنین مدیران مدارس دوره اول متوسطه و دبیران درس فرهنگوهنر بودند که به ترتیب به صورت هدفمند و تمام شماری انتخاب شدند. نخست علل شکاف از طریق تحلیل منابع ملی و بینالمللی و مصاحبه نیمهساختاریافته با متخصصان برنامهدرسی و کارشناسان آموزش هنر و براساس عناصر برنامهدرسی کلاین شناسایی و استخراج شد. سپس با استفاده از این علل، پرسشنامهای طراحی شده و در اختیار مدیران و دبیران قرار گرفت. نتایج، منجر به شناسایی و استخراج 79 علت شد که از این میان تنها در عنصر محتوا تفاوت معناداری بین نظر مدیران و دبیران وجود داشت. با توجه به این علل، جهت کاهش شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری، تجدیدنظر در تدوین عناصر برنامهدرسی بهویژه در زمینه محتوای آموزشی ضروری است.
کلید واژگان
تربیت هنریدوره اول متوسطه
عناصر برنامهدرسی کلاین
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2017-09-231396-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایراندانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تاکستان، ایران
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران
شاپا
2476-57832476-5791




