| dc.contributor.author | فیروزی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | سیفی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی مهر, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | فقیهی, علیرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-30T22:27:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-21T22:27:17Z | |
| dc.date.available | 1399-07-30T22:27:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-21T22:27:17Z | |
| dc.date.issued | 2017-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فیروزی, محمد, سیفی, محمد, حسینی مهر, علی, فقیهی, علیرضا. (1396). تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامهدرسی کلاین. پژوهش های کیفی در برنامه درسی, 3(8), 28-52. doi: 10.22054/qric.2019.28569.194 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-5783 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5791 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/qric.2019.28569.194 | |
| dc.identifier.uri | http://qric.atu.ac.ir/article_9355.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443564 | |
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش شناسایی و استخراج علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه و مقایسه دیدگاه مدیران و دبیران در این زمینه بودهاست. روش پژوهش، ترکیبی است. نمونه آماری شامل متخصصان برنامهدرسی و کارشناسان آموزش هنر و همچنین مدیران مدارس دوره اول متوسطه و دبیران درس فرهنگوهنر بودند که به ترتیب به صورت هدفمند و تمام شماری انتخاب شدند. نخست علل شکاف از طریق تحلیل منابع ملی و بینالمللی و مصاحبه نیمهساختاریافته با متخصصان برنامهدرسی و کارشناسان آموزش هنر و براساس عناصر برنامهدرسی کلاین شناسایی و استخراج شد. سپس با استفاده از این علل، پرسشنامهای طراحی شده و در اختیار مدیران و دبیران قرار گرفت. نتایج، منجر به شناسایی و استخراج 79 علت شد که از این میان تنها در عنصر محتوا تفاوت معناداری بین نظر مدیران و دبیران وجود داشت. با توجه به این علل، جهت کاهش شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری، تجدیدنظر در تدوین عناصر برنامهدرسی بهویژه در زمینه محتوای آموزشی ضروری است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 596 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش های کیفی در برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Qualitative Research in Curriculum | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/qric.2019.28569.194 | |
| dc.subject | تربیت هنری | fa_IR |
| dc.subject | دوره اول متوسطه | fa_IR |
| dc.subject | عناصر برنامهدرسی کلاین | fa_IR |
| dc.title | تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامهدرسی کلاین | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تاکستان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 8 | |
| dc.citation.spage | 28 | |
| dc.citation.epage | 52 | |