نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفیروزی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسیفی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحسینی مهر, علیfa_IR
dc.contributor.authorفقیهی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:27:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:27:17Z
dc.date.available1399-07-30T22:27:16Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:27:17Z
dc.date.issued2017-09-23en_US
dc.date.issued1396-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-07en_US
dc.date.submitted1396-07-15fa_IR
dc.identifier.citationفیروزی, محمد, سیفی, محمد, حسینی مهر, علی, فقیهی, علیرضا. (1396). تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت‌ هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامه‌درسی کلاین. پژوهش های کیفی در برنامه درسی, 3(8), 28-52. doi: 10.22054/qric.2019.28569.194fa_IR
dc.identifier.issn2476-5783
dc.identifier.issn2476-5791
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/qric.2019.28569.194
dc.identifier.urihttp://qric.atu.ac.ir/article_9355.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443564
dc.description.abstractهدف این پژوهش شناسایی و استخراج علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه و مقایسه دیدگاه مدیران و دبیران در این زمینه بوده‌است. روش پژوهش، ترکیبی است. نمونه آماری شامل متخصصان برنامه‌درسی و کارشناسان آموزش هنر و همچنین مدیران مدارس دوره اول متوسطه و دبیران درس فرهنگ‌وهنر بودند که به ترتیب به صورت هدفمند و تمام شماری انتخاب شدند. نخست علل شکاف از طریق تحلیل منابع ملی و بین‌المللی و مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با متخصصان برنامه‌درسی و کارشناسان آموزش هنر و براساس عناصر برنامه‌درسی کلاین شناسایی و استخراج شد. سپس با استفاده از این علل، پرسشنامه‌ای طراحی شده و در اختیار مدیران و دبیران قرار گرفت. نتایج، منجر به شناسایی و استخراج 79 علت شد که از این میان تنها در عنصر محتوا تفاوت معناداری بین نظر مدیران و دبیران وجود داشت. با توجه به این علل، جهت کاهش شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری، تجدیدنظر در تدوین عناصر برنامه‌درسی به‌ویژه در زمینه محتوای آموزشی ضروری است.fa_IR
dc.format.extent596
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های کیفی در برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofQualitative Research in Curriculumen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/qric.2019.28569.194
dc.subjectتربیت هنریfa_IR
dc.subjectدوره اول متوسطهfa_IR
dc.subjectعناصر برنامه‌درسی کلاینfa_IR
dc.titleتبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت‌ هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامه‌درسی کلاینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد تاکستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue8
dc.citation.spage28
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد