مرور دوره 1, شماره 1 بر اساس عنوان

  • الگوی برنامه درسی تلفیقی در آموزش دندانپزشکی عمومی ایران 

    صفرنواده, مریم؛ محمدی فارسانی, فریبرز؛ جعفری قوام آباد, احمد (دانشگاه علامه طباطبایی, 2015-12-22)
    هدف پژوهش حاضر، ارائه‌ی الگوی برنامه‌‌درسی تلفیقی در آموزش دندانپزشکی عمومی ایران بوده است. در این پژوهش از روش کیفی استفاده شده است. ابتدا با مطالعات کتابخانه‌ای و تحلیل و تفسیر اطلاعات حاصل از آن، انواع تلفیق ممکن در ...

  • تحلیلی بر نظریه برنامه‎درسی با تأکید و نقدی برایدئولوژی‎های آیزنر و مک‎نیل 

    مذبوحی, سعید؛ حاجی تبارفیروزجائی, محسن؛ محمدشفیعی, عبدالسعید (دانشگاه علامه طباطبایی, 2015-12-22)
    مقدمه: ایدئولوژی‎های برنامه‎درسی یکی از مباحث اساسی و کلیدی حوزه برنامه‎درسی است .مروری بر پیشینه نظری ایدئولوژی‎های برنامه‎درسی در دهه گذشته حاکی از آن است که توجه بسیار جدی به این موضوع شده و آثار و طبقه‎بندی متعددی در ...

  • طراحی و ارائه مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی 

    مرادی, رحیم؛ مرادی, مرتضی؛ ملکی, حسن؛ عبدلی, افسانه (دانشگاه علامه طباطبایی, 2015-12-22)
    هدف اصلی این پژوهش طراحی یک مدل شایستگی برای برنامه‌ریزان درسی است. روش پژوهش با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش، تحلیلی- استنتاجی توام با بهره‌گیری از دیدگاه‌های متخصصین برنامه‌ریزی درسی است. جهت تعیین مدل شایستگی ...

  • نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامه‌درسی با شاخص‌های مبانی فلسفی تربیت اسلامی 

    خالقی نژاد, سید علی؛ ملکی, حسن؛ حکیم زاده, رضوان (دانشگاه علامه طباطبایی, 2015-12-22)
    در سال های اخیر بحث‌های متعددی پیرامون جایگزین شدن دیدگاه پست مدرن به عنوان نوعی تفکر و نگاهی فرهنگی –اجتماعی به ‏مسائل و باور های انسان ها با دیدگاه مدرنیسم در موضوعات مختلف در جریان است. عرصه‌ی تعلیم وتربیت به شکل عام و ...

  • نقد نظریه برنامه درسی بازسازی اجتماعی 

    صادقی, علیرضا (دانشگاه علامه طباطبایی, 2015-12-22)
    هدف این مقاله نقد نظریه برنامه درسی بازسازی اجتماعی است. در این نظریه کلیت برنامه درسی در خدمت تغییرات بنیادین جامعه بوده و معلم و دانش‌آموز به‌عنوان کنشگران اصلی برنامه درسی، نقش اساسی در ایجاد اصلاحات اجتماعی جامعه ایفا ...