مرور دوره 1, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
الگوی برنامه درسی تلفیقی در آموزش دندانپزشکی عمومی ایران
(دانشگاه علامه طباطبایی, 2015-12-22)هدف پژوهش حاضر، ارائهی الگوی برنامهدرسی تلفیقی در آموزش دندانپزشکی عمومی ایران بوده است. در این پژوهش از روش کیفی استفاده شده است. ابتدا با مطالعات کتابخانهای و تحلیل و تفسیر اطلاعات حاصل از آن، انواع تلفیق ممکن در ...
-
تحلیلی بر نظریه برنامهدرسی با تأکید و نقدی برایدئولوژیهای آیزنر و مکنیل
(دانشگاه علامه طباطبایی, 2015-12-22)مقدمه: ایدئولوژیهای برنامهدرسی یکی از مباحث اساسی و کلیدی حوزه برنامهدرسی است .مروری بر پیشینه نظری ایدئولوژیهای برنامهدرسی در دهه گذشته حاکی از آن است که توجه بسیار جدی به این موضوع شده و آثار و طبقهبندی متعددی در ...
-
طراحی و ارائه مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی
(دانشگاه علامه طباطبایی, 2015-12-22)هدف اصلی این پژوهش طراحی یک مدل شایستگی برای برنامهریزان درسی است. روش پژوهش با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش، تحلیلی- استنتاجی توام با بهرهگیری از دیدگاههای متخصصین برنامهریزی درسی است. جهت تعیین مدل شایستگی ...
-
نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامهدرسی با شاخصهای مبانی فلسفی تربیت اسلامی
(دانشگاه علامه طباطبایی, 2015-12-22)در سال های اخیر بحثهای متعددی پیرامون جایگزین شدن دیدگاه پست مدرن به عنوان نوعی تفکر و نگاهی فرهنگی –اجتماعی به مسائل و باور های انسان ها با دیدگاه مدرنیسم در موضوعات مختلف در جریان است. عرصهی تعلیم وتربیت به شکل عام و ...
-
نقد نظریه برنامه درسی بازسازی اجتماعی
(دانشگاه علامه طباطبایی, 2015-12-22)هدف این مقاله نقد نظریه برنامه درسی بازسازی اجتماعی است. در این نظریه کلیت برنامه درسی در خدمت تغییرات بنیادین جامعه بوده و معلم و دانشآموز بهعنوان کنشگران اصلی برنامه درسی، نقش اساسی در ایجاد اصلاحات اجتماعی جامعه ایفا ...



