مرور دوره 2, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
اثر بافت اجتماعی دو زبانه بر حافظه رویدادی خردسالان
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بافت اجتماعی دو زبانه بر حافظه رویدادی خردسالان است. بدین منظور کلیه 27 خردسال دو زبانه (ارمنی، فارسی زبان) در سه رده سنی 24،30 و 36 ماهه به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.و گروه خردسالان ...
-
اثربخشی آموزش گروهی تفکر انتقادی بر خوداثرمندی اجتماعی و تاب آوری
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)مقدمه: این پژوهش به منظور اثربخشی آموزش گروهی تفکر انتقادی بر خودکارآمدی اجتماعی و تاب آوری معتادان گمنام انجام پذیرفته است. روش: این پژوهش از نوع آزمایشی و با طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل بوده که با استفاده از ...
-
الگوی پیش بینی هراس اجتماعی بر پایه باورهای فراشناختی و توان حل مسأله اجتماعی
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)مقدمه: اختلالات اضطرابی و مخصوصاً هراس اجتماعی از مهمترین اختلالاتی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط باورهای فراشناختی و توان حل مسأله اجتماعی با نشانگان ...
-
بررسی ادراک زمان در سهل انگاری اجتماعی و اضطراب انتظار
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)مقدمه: ادبیات تحقیقی بسیاری در مورد ادراک زمان که در تمام رفتارهای ارگانیسم زنده در جریان است وجود دارد. در روانشناسی اجتماعی نیز تحقیقات زیادی وجود دارد که به موضوع شکلگیری رفتار با توجه به زمان میپردازد. ...
-
بررسی تأثیرپذیری فرزندان از والدین در بُعد عمل به باورهای مذهبی
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)مقدمه: باورهای دینی در زندگی اجتماعی و روانشناختی نقش مهمی برعهده دارند. بخش اعظم این باورها از والدین به فرزندان منتقل میشوند. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر دینداری والدین در دینداری ...
-
بررسی رابطه میان حساسیت کارکنان به رعایت عدالت سازمانی و مرتبه سرمایه اجتماعی آنان در سازمان (مطالعه موردی بیمارستان طالقانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی- تهران)
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)رعایت عدالت در سازمانها یکی از موضوعات مهم مدیریتی است که از سالها پیش توجه پژوهشگران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب نموده است.بیش از سی سال تحقیق بر روی مبحث عدالت در سازمانها، نشان میدهد که افراد به شدت نسبت به ...
-
بررسی نقش میانجی اهداف پیشرفت در رابطه بین نیاز به خاتمه و درگیری شناختی: اثر بافت تعلل ورزی
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی اهداف پیشرفت در رابطه بین نیاز به خاتمه و درگیری شناختی بر حسب تعللورزی دانشآموزان بود. برای این منظور 268 نفر (161 دختر و 107 پسر) از دانشآموزان پایه سوم دبیرستانهای دولتی شهر شیراز ...
-
تأثیر فشار گروهی بر فرضیهآزمایی: تمایل روانشناختی یا موازین منطقی؟
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)مقدمه: جهت سنجش تأثیر فشارگروهی بر فرضیهآزمایی از جامعه دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی 103 نفر (51 نفر گروه کنترل و 52 نفر گروه آزمایش) به روش تصادفی انتخاب شدند. روش: با تکلیف انتخاب واسون تصریح شده لطفی و ...
-
شناخت اجتماعی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)مقدمه: کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و نقص توجه (ADHD) اغلب در تعاملات اجتماعی با همسالان دچار مشکلات هستند و با طرد همسالان و انزوای اجتماعی مواجه می شوند. با این حال نقص در کارکردهای اجتماعی این کودکان هنوز مورد تردید ...
-
نقش جنسیت، والانس و برانگیختگی لغات فارسی دارای بار هیجانی بر ادراک زمان
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)مقدمه: طیف وسیعی از پژوهش ها نشان داده اند که مدت زمان ادراک شده، از عوامل متعددی تأثیر می پذیرد. فرضیه مطالعه حاضر این بود که جنسیت و بار هیجانی (والانس و برانگیختگی) لغات فارسی باعث خطا در ادراک زمان می شوند. روش: ...



