نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorناصری جهرمی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorمختاری, زینبfa_IR
dc.contributor.authorحسامپور, زهراfa_IR
dc.contributor.authorناصری جهرمی, راحیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:03:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:03:12Z
dc.date.available1399-07-30T22:03:11Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:03:12Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-29en_US
dc.date.submitted1398-07-07fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, مهدی, ناصری جهرمی, رضا, مختاری, زینب, حسامپور, زهرا, ناصری جهرمی, راحیل. (1399). تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی از ذهن‌آگاهی حین تدریس. تدریس پژوهی, 8(1), 37-19.fa_IR
dc.identifier.issn2476-5686
dc.identifier.urihttp://trj.uok.ac.ir/article_61379.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442532
dc.description.abstractمعلمان رکن اساسی در فرایند یاددهی- یادگیری هستند، لذا از تجربیات زیستة آنها می‌توان اطلاعات مفید و گران‌بهایی استخراج کرد. هدف اصلی از انجام پژوهش حاضر، فهم تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی از ذهن‌آگاهی بود. این پژوهش کیفی با استفاده از روش پدیدارشناسی اجرا شد. روش گردآوری اطلاعات استفاده از مصاحبه‌های نیمه‌ساختمند بود. بر این اساس، از بین معلمان دورة ابتدایی 19 نفر بر اساس معیارهای ورود به پژوهش انتخاب شدند. تحلیل مصاحبه‌ها، با استفاده از الگوی کلایزی و روش تحلیل مضمون انجام شد. پس از استخراج موضوعی و طبقه‌بندی آن‌ها، یافته‌ها در سه مقولة اصلی؛ "مدیریت مؤثر کلاس درس"، "بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری" و "ارتقاء سلامت روانی دانش‌آموزان " و 12 مقولة فرعی طبقه‌بندی شدند. بررسی تجارب معلمان دوره ابتدایی نشان داد که معلمان با مداخلات مبتنی بر ذهن‌آگاهی و پیاده‌سازی در کلاس درس، علاوه بر اینکه از استرس کاری خود و فرسودگی شغلی‌شان می‌کاهند، بر پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش‌آموزان نیز اثر داشته‌اند.fa_IR
dc.format.extent802
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.relation.ispartofتدریس پژوهیfa_IR
dc.subjectتجربهfa_IR
dc.subjectمعلمان ابتداییfa_IR
dc.subjectذهن‌آگاهیfa_IR
dc.subjectتدریسfa_IR
dc.titleتجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی از ذهن‌آگاهی حین تدریسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‌شناسی مؤسسه آموزش عالی فاطمیه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه پیام نور شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان‌شناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد، فیروزآباد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage37
dc.citation.epage19


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد