• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه اثر آموزش و تدریس به‌صورت ترکیبی بر یادگیری دانش‌آموزان؛ مطالعه موردی رشته‌های فنی و حرفه‌ای

    (ندگان)پدیدآور
    رجبی, حسنعلیزندی, بهمناکرادی, احسانشاکری, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.112 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: آموزش الکترونیکی با ایجاد تغییرات بنیادین در مفاهیم آموزش سنتی توانسته است بسیاری از ناکارآمدی‌های نظام‌های آموزشی را رفع کند و دگرگونی‌های اساسی در آموزش و یادگیری ایجاد نماید؛ ما آموزش الکترونیکی محض همواره با مشکلات عدم تعاملات انسانی و عاطفی، ارتباطات چهره‌به‌چهره در کلاس و نبود درک مناسب از فضاهای مجازی آموزشی روبه‌رو است، به‌گونه‌ای‌که فراگیران به‌تنهایی و بدون هیچ تعاملی با معلم یا دیگر یادگیرندگان کار می‌کنند. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش ترکیبی بر میزان یادگیری دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای است روش: روش این پژوهش از نوع شبه آزمایشی بود. به‌منظور سنجش متغیر یادگیری از طرح پیش‌آزمون  پس‌آزمون با گروه گواه استفاده شد. نمونة آماری، متشکل از دو گروه دانش آموزان هنرستان فنی و حرفه‌ای شرکت‌کننده در برنامه آموزش ترکیبی شهرستان خدابنده بود که با استفاده از شیوه نمونه‌گیری در دسترس، یکی از این گروه‌ها به‌عنوان گروه آزمایش و دیگری به‌عنوان گروه گواه انتخاب شدند. تعداد فراگیران در این گروه‌ها 30 نفر بودندکه در دو گروه 15 نفری (گروه گواه و آزمایش) قرار گرفتند. ابزار این پژوهش شامل پرسشنامه‌ای محقق ساخته جهت سنجش میزان یادگیری فراگیران بود. جهت تعیین روایی ابزار از روایی محتوایی استفاده شد و جهت پایایی از روش آلفای کرونباخ مورد استفاده قرار گرفت که 96/0 محاسبه شد. به‌منظور تجزیه  و تحلیل داده‌ها از روش تحلیل کوواریانس تک‌متغیری استفاده شد. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد که اجرای برنامه آموزش ترکیبی در آموزش دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای موجب افزایش میزان یادگیری دانش‌آموزان می شود.
    کلید واژگان
    آموزش
    آموزش الکترونیکی
    آموزش ترکیبی
    فنی و حرفه‌ای

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی (آموزش از دور)، مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام؛
    استاد دانشگاه پیام نور؛
    دکترای برنامه‌ریزی آموزش عالی، دانشگاه علامه طباطبائی تهران؛
    استادیار دانشگاه یزد، یزد، ایران؛

    شاپا
    2476-5686
    URI
    http://trj.uok.ac.ir/article_50663.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442419

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب