نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرجبی, حسنعلیfa_IR
dc.contributor.authorزندی, بهمنfa_IR
dc.contributor.authorاکرادی, احسانfa_IR
dc.contributor.authorشاکری, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:00:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:00:36Z
dc.date.available1399-07-30T22:00:35Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:00:36Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-15en_US
dc.date.submitted1395-09-25fa_IR
dc.identifier.citationرجبی, حسنعلی, زندی, بهمن, اکرادی, احسان, شاکری, محسن. (1396). مطالعه اثر آموزش و تدریس به‌صورت ترکیبی بر یادگیری دانش‌آموزان؛ مطالعه موردی رشته‌های فنی و حرفه‌ای. تدریس پژوهی, 5(2), 69-81.fa_IR
dc.identifier.issn2476-5686
dc.identifier.urihttp://trj.uok.ac.ir/article_50663.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442419
dc.description.abstract<strong>هدف</strong>: آموزش الکترونیکی با ایجاد تغییرات بنیادین در مفاهیم آموزش سنتی توانسته است بسیاری از ناکارآمدی‌های نظام‌های آموزشی را رفع کند و دگرگونی‌های اساسی در آموزش و یادگیری ایجاد نماید؛ ما آموزش الکترونیکی محض همواره با مشکلات عدم تعاملات انسانی و عاطفی، ارتباطات چهره‌به‌چهره در کلاس و نبود درک مناسب از فضاهای مجازی آموزشی روبه‌رو است، به‌گونه‌ای‌که فراگیران به‌تنهایی و بدون هیچ تعاملی با معلم یا دیگر یادگیرندگان کار می‌کنند. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش ترکیبی بر میزان یادگیری دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای است<br /> <strong>روش:</strong> روش این پژوهش از نوع شبه آزمایشی بود. به‌منظور سنجش متغیر یادگیری از طرح پیش‌آزمون  پس‌آزمون با گروه گواه استفاده شد. نمونة آماری، متشکل از دو گروه دانش آموزان هنرستان فنی و حرفه‌ای شرکت‌کننده در برنامه آموزش ترکیبی شهرستان خدابنده بود که با استفاده از شیوه نمونه‌گیری در دسترس، یکی از این گروه‌ها به‌عنوان گروه آزمایش و دیگری به‌عنوان گروه گواه انتخاب شدند. تعداد فراگیران در این گروه‌ها 30 نفر بودندکه در دو گروه 15 نفری (گروه گواه و آزمایش) قرار گرفتند. ابزار این پژوهش شامل پرسشنامه‌ای محقق ساخته جهت سنجش میزان یادگیری فراگیران بود. جهت تعیین روایی ابزار از روایی محتوایی استفاده شد و جهت پایایی از روش آلفای کرونباخ مورد استفاده قرار گرفت که 96/0 محاسبه شد. به‌منظور تجزیه  و تحلیل داده‌ها از روش تحلیل کوواریانس تک‌متغیری استفاده شد.<br /> <strong>یافته‌ها</strong>: نتایج پژوهش نشان داد که اجرای برنامه آموزش ترکیبی در آموزش دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای موجب افزایش میزان یادگیری دانش‌آموزان می شود.fa_IR
dc.format.extent1139
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.relation.ispartofتدریس پژوهیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectآموزش الکترونیکیfa_IR
dc.subjectآموزش ترکیبیfa_IR
dc.subjectفنی و حرفه‌ایfa_IR
dc.titleمطالعه اثر آموزش و تدریس به‌صورت ترکیبی بر یادگیری دانش‌آموزان؛ مطالعه موردی رشته‌های فنی و حرفه‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی (آموزش از دور)، مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام؛fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه پیام نور؛fa_IR
dc.contributor.departmentدکترای برنامه‌ریزی آموزش عالی، دانشگاه علامه طباطبائی تهران؛fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه یزد، یزد، ایران؛fa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage69
dc.citation.epage81


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد