مرور دوره 8, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
اثر تدریس الگومدار بر عملکرد انتظاری و عینی دانشجویان و ارزیابی آنان از استاد
(دانشگاه کردستان, 2020-06-21)هدف: این پژوهش با هدف تعیین تأثیر تدریس الگومدار بر عملکرد انتظاری و عملکرد عینی دانشجویان و ارزیابی آنان از استاد درس انجام شد.روش: این پژوهش به شیوۀ نیمهآزمایشی و با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل انجام شد. ...
-
بررسی روش ها و فنون تدریس از منظر قرآن کریم
(دانشگاه کردستان, 2020-06-21)هدف: هدف از این مطالعه شناسایی و جمع بندی شیوه های تدریس در فرایند تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن کریم می باشد.روش: این پژوهش از نوع توصیفی ـ استنتاجی بوده و با مراجعه به کتب و منابع در دسترس و معتبری که حاوی مطالب ...
-
تأثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوۀ قصه گویی بر سازگاری تحصیلی، اجتماعی و هیجانی دانشآموزان
(دانشگاه کردستان, 2020-06-21)هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوۀ قصهگویی بر سازگاری تحصیلی، اجتماعی و هیجانی دانشآموزان به انجام رسیده است. روش: این پژوهش یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون– پسآزمون با گروه گواه ...
-
تبیین چارچوب مفهومی برنامهدرسی سنجششده دوره کارشناسی: یک مطالعه کیفی
(دانشگاه کردستان, 2020-06-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف ارائه چارچویی مفهومی برای برنامه سنجش شده بر اساس ادراکات و تجربیات ذینفعان برنامه درسی دوره کارشناسی انجام شد. روش: با رویکرد کیفی پژوهش و روش نمونهگیری هدفمند، تجارب و ادراکات 31 نفر (17 عضو هیئت ...
-
تعیینکنندگان اثربخشی یادگیری الکترونیکی: مطالعهای کیفی بر مدرس
(دانشگاه کردستان, 2020-06-21)هدف: هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مرتبط با مدرس بر اثربخشی یادگیری الکترونیکی است. روش: متناسب با هدف، رویکرد پژوهش کیفی و استراتژی پدیدارشناسی اتخاذ شد. اعضای هیأت علمی و مدرسان دورههای یادگیری الکترونیکی رشته ...
-
شناسایی شاخص های روش های یاددهی و یادگیری مطلوب برای دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آن ها
(دانشگاه کردستان, 2020-06-21)پژوهش حاضر با هدف شناسایی شاخص های روش های یاددهی و یادگیری مطلوب برای دروس رشتههای علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آنها انجام شد. در پژوهش حاضر، از طرح ترکیبی و از نوع اکتشافی متوالی استفاده شد. در بخش کیفی، از روش ...
-
مقایسه اثربخشی روش آموزش کلاس معکوس وروش سخنرانی براشتیاق تحصیلی دانشجویان
(دانشگاه کردستان, 2020-06-21)اشتیاق تحصیلی متغیری است که به عنوان مهمترین عامل یادگیری تلقی می شود. هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی روش آموزش کلاس معکوس وروش سخنرانی براشتیاق تحصیلی دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان است. روش بررسی: روش پژوهش از ...
-
مقایسه اثربخشی روش های تدریس بارش مغزی و حلمساله بر تعامل معلم و دانش آموز
(دانشگاه کردستان, 2020-06-21)این پژوهش به منظور مقایسه اثربخشی روشهای تدریس بارش مغزی و حل مساله بر تعامل معلم و دانش آموزان صورت گرفته است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی و از روش تحقیق شبه آزمایشی استفاده شده است، طرح تحقیق شامل پیش آزمون و پس ...
-
نقش کیفیت عملکرد اعضای هیئت علمی در یادگیری خودراهبر با میانجی گری خودکارآمدی پژوهشی
(دانشگاه کردستان, 2020-06-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش کیفیت عملکرد اعضای هیئت علمی در یادگیری خودراهبر با میانجیگری خودکارآمدی پژوهشی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلیسینا انجام شده است. روش این پژوهش کمی، توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی ...
-
واکاوی تجارب زیسته دانشجویان از پدیده اضطراب امتحان: مطالعه پدیدارشناسی
(دانشگاه کردستان, 2020-06-21)هدف: اضطراب امتحان پاسخی به شرایط مربوط به ارزیابی عملکرد دانشجویان است و تجارب دانشجویان در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف پژوهش حاضر، واکاوی تجارب زیسته دانشجویان از پدیده اضطراب امتحان بود. روشها: روش پژوهش ...



