مرور دوره 10, شماره 39 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
- 
آیا ویتگنشتاین ایمانگراست؟نگاهی مجدد به معرفت شناسی دینی منسوب به او (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-09-23)چکیده در باب ایمانگرایی ویتگنشتاینی دو پرسش مغفولافتاده: اولاً آیا "ویتگنشتاین" صراحتاً از ایمانگرایی دفاع کردهاست؟ و ثانیا آیا ایمانگرایی از اندیشههای او. قابل استنباط میباشد؟ در مقاله حاضر پس از پژوهشی در ...
 
- 
دیدگاه جان مارتین فیشر درباره اختیار لازم در مسئولیت اخلاقی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-09-23)چکیده اختیار بهعنوان محوریترین ویژگی انسان، در جهان غرب از سویی اساسیترین شرط مسئولیت اخلاقی دانسته شدهاست و ازسویدیگر، با فرض جبریبودن جهان، در تعارض با ...
 
- 
شوپنهاور و گذار از روش استعلایی کانت (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-09-23)چکیده " کانت" با آگاهی از دشواریهایی که معرفتشناسی عقلی مذهبان و به دنبال آنها تجربی مذهبان به بار آورد، راه تازهای را در فلسفه پیش گرفت و به جای اینکه از روش بهدستآوردن معرفت یقینی آغاز کند، از امکان معرفت یقینی ...
 
- 
تفسیر فلسفه نیچه بر مبنای مفهوم بازی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-09-23)چکیده هنگامی که "نیچه" ضمن ایجاد تقابل میان فلسفه "هراکلیتوس" و سنت فلسفی آن را بر مبنای بازی تفسیر میکند و به تحسین آن میپردازد باید منتظر نقش آفرینی این مفهوم در فلسفه خود نیچه نیز باشیم. پس از این مقدمه، به برخی ...
 
- 
نقش نیوتن در طرح تفکیک میان فنومن و نومن توسط کانت (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-09-23)چکیده فیزیک نیوتن نه تنها در ساحت علم فیزیک یک تحول بنیادی بهوجود آورد، بلکه روششناسی مورد استفاده نیوتن نیز بعدها الگوی غالب پژوهشگران علومتجربی قرار گرفت. نکته محوری در روششناسی "نیوتن"، عبارتاستاز تأکید بر ...
 



