| dc.contributor.author | حاجی تبار فیروزجایی, محسن | fa_IR | 
| dc.contributor.author | میرعرب رضی, رضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | آسوده, فاطمه | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-30T18:20:08Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-10-21T18:20:09Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-30T18:20:08Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-10-21T18:20:09Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-08-02 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1398-05-11 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | حاجی تبار فیروزجایی, محسن, میرعرب رضی, رضا, آسوده, فاطمه. (1396). تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آیمت بر خلاقیت و مهارتهای پایه ریاضی کودکان پیشدبستان. مطالعات پیش دبستان و  دبستان, 3(9), 125-143. doi: 10.22054/soece.2020.45232.1228 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2538-2349 |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-6569 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/soece.2020.45232.1228 |  | 
| dc.identifier.uri | http://soece.atu.ac.ir/article_11828.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437631 |  | 
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آیمت بر خلاقیت و مهارتهای پایه ریاضی کودکان پیشدبستان میباشد. طرح پژوهش نیمهآزمایشی به شیوه پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه کودکان پیشدبستان شهر بابل بودند که با استفاده از روش نمونهبرداری در دسترس، 40 کودک (20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل) انتخاب شدند. سپس از هر دو گروه پیشآزمون به عمل آمد و بعد از اجرای پیشآزمون، آموزش آیمت برای گروه آزمایش طی بیست جلسه یکساعته اجرا شده و گروه کنترل آموزشی دریافت نکرد و بعد پسآزمون به عمل آمد. جهت گردآوری دادهها، از آزمون خلاقیت ترنس (فرم ب) و آزمون سنجش مهارتهای پایهریاضی قاسمتبار (1390) استفاده گردید. پایایی آزمون به ترتیب 84/0 و 82/0 بوده است. برای تجزیهوتحلیل دادهها از کوواریانس چندمتغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که برنامه آیمت بهطور معناداری بر خلاقیت و رشد مهارتهای پایه ریاضی کودکان تأثیر مثبت داشته و باعث افزایش خلاقیت و رشد مهارتهای پایه ریاضی کودکان شده بود؛ نتایج کوواریانس چندمتغیره بین گروهی نشان داد که برنامه آیمت بر دو مؤلفه بسط و سیالی در خلاقیت تأثیر مثبت و معناداری داشت اما روی دو مؤلفه اصالت و انعطافپذیری تأثیر نداشته است و همچنین برنامه آیمت بر مهارتهای پایه (نگهداری ذهنی، هندسه و تشخیص شباهتها و تفاوتها) تأثیر مثبت و معناداری داشت اما در مهارتهای طبقهبندی و ردیف کردن به لحاظ آماری تأثیر مثبت و معناداری نداشت؛ بنابراین با آموزش آیمت میتوان خلاقیت و مهارتها و تواناییهای پایه ریاضی کودکان را افزایش داد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 854 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات پیش دبستان و  دبستان | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Studies of Early Childhood and Elementary Education | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/soece.2020.45232.1228 |  | 
| dc.subject | آیمت | fa_IR | 
| dc.subject | خلاقیت | fa_IR | 
| dc.subject | مهارتهای پایه ریاضی | fa_IR | 
| dc.subject | کودکان پیشدبستان | fa_IR | 
| dc.title | تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آیمت بر خلاقیت و مهارتهای پایه ریاضی کودکان پیشدبستان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی دانشگاه مازندران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی ارشد | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 3 |  | 
| dc.citation.issue | 9 |  | 
| dc.citation.spage | 125 |  | 
| dc.citation.epage | 143 |  |