نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجی تبار فیروزجایی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorمیرعرب رضی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorآسوده, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T18:20:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T18:20:09Z
dc.date.available1399-07-30T18:20:08Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T18:20:09Z
dc.date.issued2017-09-23en_US
dc.date.issued1396-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-02en_US
dc.date.submitted1398-05-11fa_IR
dc.identifier.citationحاجی تبار فیروزجایی, محسن, میرعرب رضی, رضا, آسوده, فاطمه. (1396). تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آی‌مت بر خلاقیت و مهارت‌های پایه ریاضی کودکان پیش‌دبستان. مطالعات پیش دبستان و دبستان, 3(9), 125-143. doi: 10.22054/soece.2020.45232.1228fa_IR
dc.identifier.issn2538-2349
dc.identifier.issn2476-6569
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/soece.2020.45232.1228
dc.identifier.urihttp://soece.atu.ac.ir/article_11828.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437631
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آی­مت بر خلاقیت و مهارت‌های پایه ریاضی کودکان پیش‌دبستان می­باشد. طرح پژوهش نیمه­آزمایشی به شیوه پیش­آزمون – پس­آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه کودکان پیش‌دبستان شهر بابل بودند که با استفاده از روش نمونه‏برداری در دسترس، 40 کودک (20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل) انتخاب شدند. سپس از هر دو گروه پیش‌آزمون به عمل آمد و بعد از اجرای پیش‏آزمون، آموزش آی‏مت برای گروه آزمایش طی بیست جلسه یک‌ساعته اجرا شده و گروه کنترل آموزشی دریافت نکرد و بعد پس‏آزمون به عمل آمد. جهت گردآوری داده­ها، از آزمون خلاقیت ترنس (فرم ب) و آزمون سنجش مهارت‌های پایه­ریاضی قاسم­تبار (1390) استفاده گردید. پایایی آزمون به ترتیب 84/0 و 82/0 بوده است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‏ها از کوواریانس چندمتغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که برنامه آی­مت به‌طور معناداری بر خلاقیت و رشد مهارت‌های پایه ریاضی کودکان تأثیر مثبت داشته و باعث افزایش خلاقیت و رشد مهارت‌های پایه ریاضی کودکان شده بود؛ نتایج کوواریانس چندمتغیره بین گروهی نشان داد که برنامه آی­مت بر دو مؤلفه بسط و سیالی در خلاقیت تأثیر مثبت و معناداری داشت اما روی دو مؤلفه اصالت و انعطاف‌پذیری تأثیر نداشته است و همچنین برنامه آی­مت بر مهارت‌های پایه (نگهداری ذهنی، هندسه و تشخیص شباهت‏ها و تفاوت‏ها) تأثیر مثبت و معناداری داشت اما در مهارت‌های طبقه‏بندی و ردیف کردن به لحاظ آماری تأثیر مثبت و معناداری نداشت؛ بنابراین با آموزش آی‏مت می‏توان خلاقیت و مهارت‌ها و توانایی‏های پایه ریاضی کودکان را افزایش داد.fa_IR
dc.format.extent854
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات پیش دبستان و دبستانfa_IR
dc.relation.ispartofStudies of Early Childhood and Elementary Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/soece.2020.45232.1228
dc.subjectآیمتfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectمهارت‌های پایه ریاضیfa_IR
dc.subjectکودکان پیش‌دبستانfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش ریاضی به شیوه آی‌مت بر خلاقیت و مهارت‌های پایه ریاضی کودکان پیش‌دبستانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی ارشدfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue9
dc.citation.spage125
dc.citation.epage143


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد