نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآورند, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorرفیعی پور, امینfa_IR
dc.contributor.authorحاجی علیزاده, کبریfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T18:19:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T18:19:48Z
dc.date.available1399-07-30T18:19:45Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T18:19:48Z
dc.date.issued2017-03-21en_US
dc.date.issued1396-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-16en_US
dc.date.submitted1396-01-27fa_IR
dc.identifier.citationآورند, فاطمه, رفیعی پور, امین, حاجی علیزاده, کبری. (1396). مقایسه سبک‌های والدگری و خوداثرمندی والدینی مادران تک‌فرزند و چندفرزند گروه‌های سنی 12-6 ساله شهر بندرعباس. مطالعات پیش دبستان و دبستان, 2(7), 61-74. doi: 10.22054/soece.2020.20781.1120fa_IR
dc.identifier.issn2538-2349
dc.identifier.issn2476-6569
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/soece.2020.20781.1120
dc.identifier.urihttp://soece.atu.ac.ir/article_11805.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437614
dc.description.abstractتعداد فرزندان می‌تواند روی خانواده و والدین تأثیرگذار باشد. بنابراین این پژوهش با هدف مقایسه سبک‌های والدگری و خوداثرمندی والدینی مادران تک‌فرزند و چندفرزند گروه‌های سنی 12-6 ساله شهر بندرعباس انجام شد. روش پژوهش توصیفی و از نوع علی-مقایسه‌ای بود. جامعه آماری شامل کلیه مادران دارای کودکان سنین 14-6 سال شهر بندرعباس در سال 1395 بودند که در دو گروه مادران تک‌فرزند و چندفرزند قرار گرفتند و 90 نفر (هر گروه 45 نفر) به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای به کار گرفته‌شده، پرسشنامه خوداثرمندی والدینی (PSEQ) و پرسشنامه فرزندپروری آلاباما (APQ) بود. برای تحلیل داده‌ها از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا) و نرم‌افزار SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد که بین مادران تک‌فرزند و چندفرزند در سبک‌های والدگری تفاوت معناداری وجود ندارد (05/0 p>)؛ اما بین مادران تک‌فرزند و چندفرزند در خوداثرمندی والدینی تفاوت معناداری وجود دارد (29/21 F= و 05/0 p <) و مادران چندفرزند خوداثرمندی بالاتری دارند. با توجه به یافته‌های این پژوهش، به نظر می‌رسد افزایش تعداد فرزندان می‌تواند احساسی از شایستگی در فرایند فرزندپروری به والدین بدهد، اما تعداد فرزندان تأثیری بر سبک‌های والدگری ندارد.fa_IR
dc.format.extent677
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات پیش دبستان و دبستانfa_IR
dc.relation.ispartofStudies of Early Childhood and Elementary Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/soece.2020.20781.1120
dc.subjectسبک‌های والدگریfa_IR
dc.subjectخوداثرمندیfa_IR
dc.subjectتک‌فرزندfa_IR
dc.subjectچندفرزندfa_IR
dc.subjectمادرfa_IR
dc.titleمقایسه سبک‌های والدگری و خوداثرمندی والدینی مادران تک‌فرزند و چندفرزند گروه‌های سنی 12-6 ساله شهر بندرعباسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی، دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران.fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue7
dc.citation.spage61
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد