بیمه اعتبار تجاری، راهکاری برای جلوگیری از شکست شرکتهای کوچک و متوسط در بحران کسب و کار ناشی از شیوع بیماری کرونا
(ندگان)پدیدآور
جعفری, دیبا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کرونا یا کووید19، با تعطیلی اجباری و ناگزیر کسب و کارها، منجر به عدم توفیق بسیاری از آنها در کسب درآمد و مآلاً پرداخت بدهیهایشان شده است. این رخداد به جهت ارتباط زنجیرهای کسب و کارها با هم، میتواند شکستی سلسلهوار را به فعالان عرصه تجارت تحمیل نماید که شرکتهای کوچک و متوسط در این میان، عموماً نوپاترین، نحیفترین و درنتیجه آسیب پذیرتریند. با این شرح، چنانچه بهای معاملات به صورت نقدی پرداخت نگردیده باشد -که عموماً نیز اینگونه است- اختلال در دریافت مطالبات شرکتها میتواند آنها را به ورطه نابودی بکشاند. بیمه اعتبار تجاری بهمثابه طریقی برای مدیریت ریسک ناشی از دریافتنیهای اعتباری، در این کوران حوادث به یاری شرکتهای کوچک و متوسط میشتابد و زمینه بهره مندی آنها از منبع اطلاعاتی عظیم، جهت گزینش مشتریان بالقوه و مدیریت قراردادها با مشتریان بالفعل را فراهم خواهد آورد، دستیابی آنها به تأمین مالی را تسهیل خواهد نمود و خلاء ناشی از عدم بازپرداخت دیون توسط مشتریان را پر مینمایند و همچنین با پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری، زمینه رقابت و توسعه فعالیت در عرصه بینالمللی برای این شرکتها را هموار مینماید.
کلید واژگان
اعتبار تجاریبیماری کرونا
بیمه اعتبار
شرکتهای کوچک و متوسط
وغیره: سایر مباحث مرتبط با کسب و کار بین المللی
تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01



