بررسی رابطه بین رهبری دانش با بهبود سازمانی از دیدگاه کتابداران کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
سهرابی, هستیرضوی, سید علی اصغرطاهرخانی, لیلی
نوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه رهبری دانش با بهبود سازمانی از دیدگاه کتابداران کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران است.
روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه کتابداران کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران تشکیل میدهند که مجموعاً 140 نفر میباشند. جهت گردآوری داده از دو پرسشنامه رهبری دانش ویتالا (2004) و بهبود سازمانی اورتون (2007) استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از آمار توصیفی، آزمونهای آماری و از نسخه 19 نرمافزار اسپیاس استفاده شده است.
یافتهها: نشان داد که وضعیت رهبری دانش با 6005/3 درصد و بهبود سازمانی با 5500/3 درصد در بین کتابداران کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران بالاتر از حد متوسط قرار دارد. همچنین، بین رهبری دانش و بهبود سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
نتیجهگیری: میتوان چنین نتیجهگیری نمود که بین رهبری دانش و بهبود سازمانی کتابداران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. تحلیل رگرسیون چندگانه نیز در این پژوهش نشان داد رهبری دانش توان پیشبینی بهبود سازمانی را دارد. از بین مولفههای رهبری دانش، مؤلفه گرایش به یادگیری بیشترین تأثیر را در پیشبینی بهبود سازمانی دارد
کلید واژگان
رهبری دانشبهبود سازمانی
کتابداران
کتابخانههای مرکزی
دانشگاههای دولتی
شهر تهران
شماره نشریه
43تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمالسازمان پدید آورنده
کارشناسعضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحدبابل و دانشجوی دوره دکترای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی



