بررسی تأثیر معیارهای مالی و غیرمالی ارزیابی عملکرد بر رضایت شغلی ازدیدگاه کارکنان شرکتهای پذیرفتهشده دربورس اوراقبهادار
(ندگان)پدیدآور
انصاری, منوچهررحمانی یوشانلویی, حسیندانیالی ده حوض, محمودمردانی, ایوبنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
: بهتازگی، درباره این موضوع که معیارهای غیرمالی برطرفکننده نواقص معیارهای مالی ارزیابی عملکرد هستند اتفاقنظر وجود دارد. بنابراین، معیارهای غیرمالی زمانی اثر بخش خواهند بود که نسبت به معیارهای مالی دارای اثرات متفاوتی باشند و این اثرات نسبت به معیارهای مالی، از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشند. در این پژوهش که از نوع توصیفی از شاخه پیمایشی است، فرض میشود استفاده از معیارهای ارزیابیعملکرد بر رضایتشغلی کارکنان تأثیر میگذارد. این تأثیر زمانی بهوجود میآید که کارکنان به مطلوبیت رویههای ارزیابی عملکرد و صداقت رؤسا اعتقاد داشته باشند. برمبنای 87 نمونه انتخابی به روش طبقهبندی، نتایج پژوهش مؤید این است که بهکارگیری معیارهای مالی و غیرمالی ارزیابی عملکرد بر رضایت شغلی تأثیر میگذارد و اثرات معیارهای غیرمالی بر رضایت شغلی تفاوت چندانی با بهکارگیری معیارهای مالی نخواهد داشت.
کلید واژگان
رضایت شغلیصداقت رؤسا
مطلوبیت رویههای ارزیابی عملکرد
معیارهای مالی و غیرمالی ارزیابی عملکرد
شماره نشریه
63تاریخ نشر
2011-04-211390-02-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
داتشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایراناستاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سلماس، باشگاه پژوهشگران جوان، سلماس، ایران
مربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه، ایران
مربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه، ایران
شاپا
2645-80202645-8039




