• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The effects of task complexity on Chinese learners’ language production: A synthesis and meta-analysis

    (ندگان)پدیدآور
    Xing, JiaxinLuo, Shaoqian
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    840.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The  present  meta-analysis  was  conducted  to  provide  a  quantitative  measure  of  the overall effects of task complexity on Chinese EFL learners' language  production.  Based  on  the strict inclusion criteria, 12 primary  studies  were synthesized according to key  features.  Eleven of them  were  meta-analyzed  to  investigate  effects  of  raising  the  resource-directing  task  complexity. Results revealed that (a) there was an assortment of treatments and measures, (b) there was a small to medium positive effect for syntactic complexity (d=0.64) and small effect for lexical complexity (d=0.20),  which  lends  support  to  the  Cognition  Hypothesis;  there  was  a  small  negative  effect  for accuracy (-0.18) and a close to negative effect (0.01) for fluency in writing, which partly confirms Skehan's  Trade-off  effects,  and  (c)  task  modality  (oral  or  written)  did  not  make  a  significant difference on the overall effects on complexity and accuracy,  while  make a significant  difference on fluency.
    کلید واژگان
    Meta-Analysis
    Task Complexity
    meta
    analysis
    Complexity
    Accuracy
    Fluency
    Teaching

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-08-01
    1394-05-10
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    Beijing Normal University & Lecturer, Qufu Normal University, China
    Professor, Beijing Normal University, China

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2015.15505
    http://are.ui.ac.ir/article_15505.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418485

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب