• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Semantic Priming Effect on Relative Clause Attachment Ambiguity Resolution in L2

    (ندگان)پدیدآور
    Marefat, HamidehSamadi, EskandarYaseri, Mehdi
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    589.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study examined whether processing ambiguous sentences containing relative clauses (RCs) following a complex determiner phrase (DP) by Persian-speaking learners of L2 English with different proficiency and working memory capacities (WMCs) is affected by semantic priming. The semantic relationship studied was one between the subject/verb of the main clause and one of the DPs in the complex DP to see if, as predicted by Spreading Activation Model, priming one of the DPs affects the L2 learners' preference. The results of a task using Rapid Serial Visual Processing showed that semantic priming does not affect the choice of the antecedent; rather, the L2 learners' processing is guided by syntactic information. A negative correlation was found between WMC and RC attachment preferences. The findings support the predictions of the chunking hypothesis for L2 learners.
    کلید واژگان
    Attachment preference
    Proficiency
    Relative clause ambiguity
    Semantic priming
    Working Memory Capacity
    Psycholingustics
    Special

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-08-01
    1394-05-10
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    Department of Epidemiology and Biostatistics, University of Tehran, Iran
    Faculty of Foreign Languages and Literatures, University of Tehran, Iran
    Faculty of Foreign Languages and Literatures, University of Tehran, Iran

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2015.15504
    http://are.ui.ac.ir/article_15504.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418484

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب