• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An investigation into the relationship among EFL teachers’ reflection, classroom management orientations, and perceptions of language learning strategies and students’ L2 achievement

    (ندگان)پدیدآور
    Mahmoodi, Mohammad HadiIzadi, NedaDehghannezhad, Maliheh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    712.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The  present  study  was  conducted  to  investigate  the  relationship  among  three  important  teacher variables and students' L2 achievement. To this end, 105 high school EFL teachers from Shiraz and Hamadan were asked to fill out three sets of instruments: the reflective teaching instrument, (Akbari, Behzadpour  &  Dadvand,  2010),  the  Attitudes  and  Beliefs  on  Classroom  Control  Inventory  (Martin, Yin,  &  Baldwin,  1998),  and  the  Strategy  Inventory  for  Language  Learning  (Ardasheva  &  Tretter, 2013).  Also,  the  scores  of  the  English  final  exams  of  2673  third-grade  high  school  students  were collected. The  results  of  Pearson  Product  Moment  Correlations  revealed  that  there  was  a  significant correlation  between  the  above-mentioned  three  teachers'  variables  and  their  students'  L2 achievement.  The  results  also  showed  a  significant  difference  between  male  and  female  teachers  in the  degree  of  perceptions  of  LLSs,  while  no  significant  differences  were  found  between  the  two genders  regarding  their  classroom  management  orientations  and  reflection.  Moreover,  running multiple  regression  analysis,  it  was  revealed  that  among  the teachers' variables, reflection was  the strongest  predicator  of  students' L2 achievement. Finally, based on the results of this study, some practical implications for maximizing students' L2 achievement in English language classrooms are presented.
    کلید واژگان
    Reflection
    Classroom Management Orientations
    Perceptions of Language Learning Strategies
    L2 Achievement
    EFL Teachers
    Teaching

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-08-01
    1394-05-10
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    Bu-Ali Sina University, Hamedan, Iran
    Bu-Ali Sina University, Hamedan, Iran)
    Bu-Ali Sina University, Hamedan, Iran)

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2015.15501
    http://are.ui.ac.ir/article_15501.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418481

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب