• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 3, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 3, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listening strategy use, test anxiety and test performance of intermediate and advanced Iranian EFL learners

    (ندگان)پدیدآور
    Hamzavi, RaoofSoodmand Afshar, Hassan
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    592.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Learning  a  foreign  language  has  been  related  with  some  kind  of  knowledge  of  language learning strategies on the one hand, and some level of (test-taking) apprehension or tension on the other although a small amount of anxiety is normally expected as a natural warning symptom.  The  current  study  aimed  at  investigating  the  relationship  between  listening strategy  use,  test  anxiety,  and  listening  test  performance  of  Iranian  intermediate  and advanced EFL learners. To this end, eighty (40 intermediate and 40 advanced) Iranian EFL learners  took  part  in  the  study  by  completing  Lee's  (1997)  Listening  Comprehension Strategy Questionnaire, Sarason's (1975) Test Anxiety Scale (TAS), and two monologues of  Listening  test  performance  selected  from  Listening  part  of  TOEFL.  The  results  of Pearson  product  moment  correlation  analyses  revealed  a  significant  negative  correlation between  test  anxiety  and  listening  test  performance,  but  a  significant  positive  association between  listening  strategy  use  and  listening  test  performance.  Furthermore,  the  results  of multiple  regression  analyses  indicated  listening  strategy  use  was  a  stronger  predictor  of listening test performance. Additionally, the results of independent samples t-test showed a significant  difference  between  Iranian  intermediate  and  advanced  EFL  learners  regarding both their listening strategy use and level of test anxiety.
    کلید واژگان
    test anxiety
    listening strategy use
    listening test performance
    intermediate
    advanced
    EFL Learners
    Language Skills

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-08-01
    1393-05-10
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    Bu-Ali Sina University, Hamedan, Iran
    Bu-Ali Sina University, Hamedan, Iran

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2014.15488
    http://are.ui.ac.ir/article_15488.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418451

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب