• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 3, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 3, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The relationship between working memory and L2 reading comprehension

    (ندگان)پدیدآور
    Shahnazari-Dorcheh, MohammadtaghiAdams, Rebecca
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    565.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Since  an  important  role  for  working  memory  has  been  found  in  the  first  language acquisition  (e.g.,  Daneman,  1991;  Daneman  &  Green,  1986;  Waters  &  Caplan,  1996), research  on  the  role  of  working  memory  is  emerging  as  an  area  of  concern  for  second language  acquisition  (e.g.,  Atkins  &  Baddeley,  1998;  Miyake  &  Freidman,  1998; Robinson,  1995,  2002,  2005).  The  present  study  focused  on  the  role  of  working  memory capacity  in  the  development  of  second  language  reading  ability.  55  L1  Persian  EFL learners  at  three  proficiency  levels  from  a  private  language  school  participated  in  this study.  They  completed  a  battery  of  reading  and  working  memory  measures.  Memory measures included phonological short-term memory, and reading span test (RST). Reading measures  included  two  expository  reading  comprehension  tests.  Multiple  regression analysis was applied to determine whether there are any significant relationships between working  memory  capacity  and  reading  measures.  Results  of  this  study  indicated  a significant  relationship  between  working  memory  capacity  (as  measured  by  RST)  and reading ability at lower levels of proficiency.
    کلید واژگان
    Working Memory Capacity
    second language learning
    phonological short-term memory
    L2 reading comprehension
    Language Skills
    Psycholingustics

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-08-01
    1393-05-10
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    Assistant Professor, University of Isfahan, Iran
    Research Fellow, University of Auckland, New Zealand & Associate Director, Northcentral University, USA

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2014.15492
    http://are.ui.ac.ir/article_15492.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418446

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب