• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The effect of increase in task cognitive complexity on Iranian EFL learners’ accuracy and linguistic complexity: A test of Robinson’s Cognition Hypothesis

    (ندگان)پدیدآور
    Soleimani, HassanRezazadeh, Maryam
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    909.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Designing a task with a reasonable level of cognitive complexity has always been important for syllabus designers, teachers, as well as researchers. This is because task manipulation may lead to different results in oral production. The present study was an attempt to explore the effect of this  manipulation  -  based  on  Robinson's  resource-directing  model  (reasoning  demands, number of elements, and here and now versus there and then condition) - on picture narration. The  study  included  30  Iranian  EFL  learners  at  the  intermediate  level  between  the  ages  of  21 and 34. They were all native speakers of Persian. Each participant was required to perform the simple  version  as  well  as  the  complex  version  of  the  same  picture  narration  task.  The participants'  speechwas  audio-recorded  and  the  results  revealed  that  an  increase  in  task cognitive complexity leads to greater accuracy and linguistic complexity.
    کلید واژگان
    Complexity
    Accuracy
    Task
    EFL Learners
    Cognitive Complexity
    Appliesd Lingustics

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-01-01
    1392-10-11
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    Payame Noor University, Tehran, Iran
    Payame Noor University, Tehran, Iran

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2014.15476
    http://are.ui.ac.ir/article_15476.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418439

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب