تأثیر آموزش از راه دور مبتنی بر موک بر درگیری تحصیلی و مؤلفههای آن در دانشجویان دانشگاه پیام نور
(ندگان)پدیدآور
درتاج, فریبارجبیان ده زیره, مریمنوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش از راه دور (مبتنی بر موک) بر درگیری تحصیلی و مؤلفههای آن در دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز کرمان میباشد. روش: روش پژوهش از نوع شبهآزمایشی بود. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمان میباشند که 40 نفر از آنها (20 نفر گروه کنترل و 20 نفر گروه آزمایش) به روش نمونهگیری خوشهای یک مرحلهای بهعنوان نمونه انتخاب شدند. درس مربوطه در 4 جلسه هشت ساعته بهمدت یک ماه برای گروه آزمایش از طریق فناوری موک و با استفاده از الگوی طراحی آموزشی تدوین شده، تدریس شد و گروه کنترل با همان روش معمول کلاسی آموزش دیدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه درگیری تحصیلی زرنگ (1391) است. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد در متغیر درگیری تحصیلی میانگین گروه آزمایش بیشتر از گروه کنترل بوده است (01/0P
کلید واژگان
فناوری موکآموزش از راه دور
موک
درگیری تحصیلی
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2018-07-231397-05-01
ناشر
دانشگاه بوعلی سیناسازمان پدید آورنده
استادیار گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه پیامنور، ایرانمدرس گروه علوم تربیتی دانشگاه پیامنور، ایران
شاپا
2423-79062423-7620




