دوره 6, شماره 10
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رابطه راهبرد خودنظمدهی فراشناختی و اهداف پیشرفت با سبکهای تصمیمگیری در دانشجویان
(دانشگاه بوعلی سینا, 2018-07-23)هدف: پژوهش حاضر باهدف تعیین رابطه بین راهبرد خودنظمدهی فراشناختی و اهداف پیشرفت با سبکهای تصمیمگیری دانشجویان انجام شد. روش: این مطالعه بر روی 379 دانشجو (219 مرد و 160 زن) که به روش نمونهگیری طبقهای نسبتی از میان ...
-
تدوین پرسشنامه جامع گریت و تأثیر آن در یادگیری زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2018-07-23)هدف: با توجه به اهمیت گریت برای یادگیری زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی هدف پژوهش حاضر ساخت ابزاری دقیق و مناسب جهت سنجش گریت برای زبانآموزان میباشد. روش: روش این پژوهش با توجه به اهداف آن توصیفی بوده است که با لحاظ ...
-
نقش اشتیاق عاطفی، شناختی و رفتاری یادگیری در پیشبینی فرسودگی تحصیلی دانشجویان
(دانشگاه بوعلی سینا, 2018-07-23)هدف: یکی از اهداف مهم در بسیاری از پژوهشهای تربیتی و روانشناسی بررسی عواملی است که موجب کاهش عملکرد تحصیلی در دانشجویان میشود. یکی از عوامل روانشناختی که در عملکرد تحصیلی اثرگذاراست، فرسودگی تحصیلی است. هدف از پژوهش ...
-
اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر توجه پایدار و دلزدگی تحصیلی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2018-07-23)هدف: هدف مطالعه حاضر بررسی اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی (MBSR) بر توجه پایدار و دلزدگی تحصیلی دانشجویان بود. روش: روش پژوهش نیمهآزمایشی و طرح مورد استفاده، پیشآزمون- پسآزمون با گروه مداخله و کنترل بود. ...
-
پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان براساس حمایت تحصیلی و جوّ روانی- اجتماعی کلاس
(دانشگاه بوعلی سینا, 2018-07-23)هدف: پژوهش حاضر با هدف پیشبینی اشتیاق تحصیلی براساس حمایت تحصیلی و جوّ روانی- اجتماعی کلاس انجام گرفت. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش را تمامی دانشآموزان دورهی متوسطهی دوّم شهر اردبیل در ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای خودآموزی بر آگاهی فراشناختی و مشکلات دستخط دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه با آسیب در بیان نوشتاری
(دانشگاه بوعلی سینا, 2018-07-23)هدف: اختلال یادگیری ویژه با آسیب در بیان نوشتاری بر عملکرد تحصیلی و اجتماعی افراد تأثیر منفی دارد. به همین دلیل پژوهش حاضر با هدف مطالعه اثربخشی آموزش مهارتهای خودآموزی بر آگاهی فراشناختی و مشکلات دستخط دانشآموزان پسر ...
-
مدلیابی علی اشتیاق تحصیلی؛ بر مبنای عملکرد تحصیلی حمایت شده، عزتنفس و خودکارآمدی درسی در دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تهران
(دانشگاه بوعلی سینا, 2018-07-23)هدف: این پژوهش با هدف مدلیابی علی اشتیاق تحصیلی بر مبنای بر مبنای عملکرد تحصیلی حمایت شده، عزتنفس و خودکارآمدی درسی است. روش: جامعه آماری عبارت از کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تهران بود. گروه نمونه شامل ...
-
تأثیر آموزش از راه دور مبتنی بر موک بر درگیری تحصیلی و مؤلفههای آن در دانشجویان دانشگاه پیام نور
(دانشگاه بوعلی سینا, 2018-07-23)هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش از راه دور (مبتنی بر موک) بر درگیری تحصیلی و مؤلفههای آن در دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز کرمان میباشد. روش: روش پژوهش از نوع شبهآزمایشی بود. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه ...
-
تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی- هیجانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص
(دانشگاه بوعلی سینا, 2018-07-23)هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی- هیجانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص بود. روش: طرح پژوهش نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون ...
-
بررسی رابطه بین سبکهای حل مسأله و اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی: نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2018-07-23)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبکهای حل مسأله و اهمالکاری تحصیلی با میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان دوره متوسطه صورت پذیرفت. روش: روش این پژوهش توصیفی – همبستگی با استفاده از تحلیل مسیر در مدلسازی ...



