• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 5, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 5, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش پیش‌بینی‌کنندگی اهداف پیشرفت و باور‌های هوشی در ارتباط با جرأت‌ورزی

    (ندگان)پدیدآور
    شیرزایی, مهریمرزیه, افسانهنظری, عابده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    424.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش پیش‌بینی‌کنندگی اهداف پیشرفت و باور‌های هوشی در ارتباط با جرأت‌و‌رزی در دانش‌آموزان دختر پایه دوم مقطع متوسطه ناحیه دو شهر زاهدان انجام گرفت. روش پژوهش، توصیفی و طرح پژوهشی از نوع طرح‌‌های همبستگی می‌باشد. روش: در این پژوهش در مجموع تعداد 396 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای جمع‌آوری اطلاعات شامل سه پرسشنامه جرأت‌و‌رزی گمبریل و ریچی (1975)، پرسشنامه اهداف پیشرفت میگلی و همکاران (1998) و پرسشنامه باور هوشی بابایی (1377) می‌باشد؛ که اعتبار آن‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به‌ترتیب 80/0، 93/0 و 81/0 برآورد گردید. برای تحلیل داده‌‌های پژوهش از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون گام‌به‌گام و آزمون t تک نمونه‌ای استفاده شد. یافته ­ها:یافته های حاصل نشان داد که بین اهداف تبحری و عملکردی ـ رویکردی و متغیر جرأت‌ورزی رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. این در حالی است که هدف عملکردی - اجتنابی با جرأت‌ورزی رابطه معناداری نشان نداد. همچنین یافته‌‌ها نشان داد که دو نوع باور هوشی ذاتی و افزایشی با متغیر جرأت‌و‌رزی رابطه معکوس و معنادار دارد. نتیجه­ گیری: نتایج این تحقیق حاکی از آن است که هدف عملکردی ـ رویکردی و باور هوشی افزایشی می توانند جرأت‌و‌رزی دانش‌آموزان را پیش‌بینی کنند.
    کلید واژگان
    اهداف پیشرفت
    باور‌های هوشی
    جرأت‌و‌رزی

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2018-01-21
    1396-11-01
    ناشر
    دانشگاه بوعلی سینا
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان
    استادیار گروه آموزش و پرورش دانشگاه سیستان و بلوچستان
    مربی گروه آموزش و پرورش دانشگاه سیستان و بلوچستان

    شاپا
    2423-7906
    2423-7620
    URI
    https://dx.doi.org/10.22084/j.psychogy.2017.11893.1452
    https://asj.basu.ac.ir/article_2130.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416622

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب