نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیرزایی, مهریfa_IR
dc.contributor.authorمرزیه, افسانهfa_IR
dc.contributor.authorنظری, عابدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:09:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:09:59Z
dc.date.available1399-07-09T12:09:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:09:59Z
dc.date.issued2018-01-21en_US
dc.date.issued1396-11-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-16en_US
dc.date.submitted1395-07-25fa_IR
dc.identifier.citationشیرزایی, مهری, مرزیه, افسانه, نظری, عابده. (1396). نقش پیش‌بینی‌کنندگی اهداف پیشرفت و باور‌های هوشی در ارتباط با جرأت‌ورزی. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری, 5(9), 161-175. doi: 10.22084/j.psychogy.2017.11893.1452fa_IR
dc.identifier.issn2423-7906
dc.identifier.issn2423-7620
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22084/j.psychogy.2017.11893.1452
dc.identifier.urihttps://asj.basu.ac.ir/article_2130.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416622
dc.description.abstractهدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش پیش‌بینی‌کنندگی اهداف پیشرفت و باور‌های هوشی در ارتباط با جرأت‌و‌رزی در دانش‌آموزان دختر پایه دوم مقطع متوسطه ناحیه دو شهر زاهدان انجام گرفت. روش پژوهش، توصیفی و طرح پژوهشی از نوع طرح‌‌های همبستگی می‌باشد. روش: در این پژوهش در مجموع تعداد 396 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای جمع‌آوری اطلاعات شامل سه پرسشنامه جرأت‌و‌رزی گمبریل و ریچی (1975)، پرسشنامه اهداف پیشرفت میگلی و همکاران (1998) و پرسشنامه باور هوشی بابایی (1377) می‌باشد؛ که اعتبار آن‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به‌ترتیب 80/0، 93/0 و 81/0 برآورد گردید. برای تحلیل داده‌‌های پژوهش از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون گام‌به‌گام و آزمون t تک نمونه‌ای استفاده شد. یافته ­ها:یافته های حاصل نشان داد که بین اهداف تبحری و عملکردی ـ رویکردی و متغیر جرأت‌ورزی رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. این در حالی است که هدف عملکردی - اجتنابی با جرأت‌ورزی رابطه معناداری نشان نداد. همچنین یافته‌‌ها نشان داد که دو نوع باور هوشی ذاتی و افزایشی با متغیر جرأت‌و‌رزی رابطه معکوس و معنادار دارد. نتیجه­ گیری: نتایج این تحقیق حاکی از آن است که هدف عملکردی ـ رویکردی و باور هوشی افزایشی می توانند جرأت‌و‌رزی دانش‌آموزان را پیش‌بینی کنند.fa_IR
dc.format.extent424
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22084/j.psychogy.2017.11893.1452
dc.subjectاهداف پیشرفتfa_IR
dc.subjectباور‌های هوشیfa_IR
dc.subjectجرأت‌و‌رزیfa_IR
dc.titleنقش پیش‌بینی‌کنندگی اهداف پیشرفت و باور‌های هوشی در ارتباط با جرأت‌ورزیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه آموزش و پرورش دانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه آموزش و پرورش دانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue9
dc.citation.spage161
dc.citation.epage175


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد