| dc.contributor.author | شیرزایی, مهری | fa_IR |
| dc.contributor.author | مرزیه, افسانه | fa_IR |
| dc.contributor.author | نظری, عابده | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T12:09:59Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T12:09:59Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T12:09:59Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T12:09:59Z | |
| dc.date.issued | 2018-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-10-16 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شیرزایی, مهری, مرزیه, افسانه, نظری, عابده. (1396). نقش پیشبینیکنندگی اهداف پیشرفت و باورهای هوشی در ارتباط با جرأتورزی. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری, 5(9), 161-175. doi: 10.22084/j.psychogy.2017.11893.1452 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-7906 | |
| dc.identifier.issn | 2423-7620 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22084/j.psychogy.2017.11893.1452 | |
| dc.identifier.uri | https://asj.basu.ac.ir/article_2130.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416622 | |
| dc.description.abstract | هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش پیشبینیکنندگی اهداف پیشرفت و باورهای هوشی در ارتباط با جرأتورزی در دانشآموزان دختر پایه دوم مقطع متوسطه ناحیه دو شهر زاهدان انجام گرفت. روش پژوهش، توصیفی و طرح پژوهشی از نوع طرحهای همبستگی میباشد. روش: در این پژوهش در مجموع تعداد 396 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای جمعآوری اطلاعات شامل سه پرسشنامه جرأتورزی گمبریل و ریچی (1975)، پرسشنامه اهداف پیشرفت میگلی و همکاران (1998) و پرسشنامه باور هوشی بابایی (1377) میباشد؛ که اعتبار آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بهترتیب 80/0، 93/0 و 81/0 برآورد گردید. برای تحلیل دادههای پژوهش از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون گامبهگام و آزمون t تک نمونهای استفاده شد. یافته ها:یافته های حاصل نشان داد که بین اهداف تبحری و عملکردی ـ رویکردی و متغیر جرأتورزی رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. این در حالی است که هدف عملکردی - اجتنابی با جرأتورزی رابطه معناداری نشان نداد. همچنین یافتهها نشان داد که دو نوع باور هوشی ذاتی و افزایشی با متغیر جرأتورزی رابطه معکوس و معنادار دارد. نتیجه گیری: نتایج این تحقیق حاکی از آن است که هدف عملکردی ـ رویکردی و باور هوشی افزایشی می توانند جرأتورزی دانشآموزان را پیشبینی کنند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 424 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه بوعلی سینا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22084/j.psychogy.2017.11893.1452 | |
| dc.subject | اهداف پیشرفت | fa_IR |
| dc.subject | باورهای هوشی | fa_IR |
| dc.subject | جرأتورزی | fa_IR |
| dc.title | نقش پیشبینیکنندگی اهداف پیشرفت و باورهای هوشی در ارتباط با جرأتورزی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه آموزش و پرورش دانشگاه سیستان و بلوچستان | fa_IR |
| dc.contributor.department | مربی گروه آموزش و پرورش دانشگاه سیستان و بلوچستان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 9 | |
| dc.citation.spage | 161 | |
| dc.citation.epage | 175 | |