• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و تحلیل سبد بازار و چیدمان محصولات فروشگاه‌های زنجیره‌ای

    (ندگان)پدیدآور
    غفاری آشتیانی, پیمانداودی, معصومه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    311.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحلیل سبد خرید یکی از مهم­ترین کاربردهای داده­کاوی است که بر کشف الگوهای خرید به وسیله داده­های معاملات انجام شده، تمرکز می­کند. در بسیاری از فروشگاه­ها تبادلات، تنها منبع اطلاعات فروش هستند که داده­کاوی می­تواند از آن استفاده کند. داده­کاوی به علم استخراج دانش از داده­های خام گفته می­شود و به وسیله کاوش داده­های موجود در بانک‌های اطلاعاتی، اطلاعات و دانش مفید از داده­ها را استخراج می­کند. داده­کاوی در کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار­می­گیرد و یکی از ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد. با توجه به اهمیت به کارگیری تکنیک­های داده­کاوی در استخراج دانش از حجم عظیم داده­های فروش و تأثیر استفاده از این اطلاعات در سودآوری و بهبود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در این مقاله سعی بر آن است با استفاده از تکنیک­های داده­کاوی به تحلیل سبد خرید مشتریان یکی از شعب فروشگاه زنجیره­ای در شهر اراک بپردازیم. نتایج این مقاله نشان می­دهد به کارگیری تکنیک­های داده­کاوی در کشف اقلامی که با هم خریداری می­شوند باعث افزایش رضایت مشتریان و به دنبال آن سود فروشگاه می­شود. در این راستا از الگوریتم اجتماع جهت کشف الگوی خرید مشتریان استفاده­ شده­است. در نهایت راهکارهایی جهت بهبود عملکرد فروشگاه ارائه خواهد شد.
    کلید واژگان
    داده­کاوی
    مدیریت ارتباط با مشتری
    تحلیل سبد خرید
    قواعد وابستگی

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک
    کارشناسی ارشد گروه مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_806.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415403

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب