ارزیابی عملکرد نام و نشان تجاری براساس ارزش ویژه برند
(ندگان)پدیدآور
ابویی, فاطمهشفیعی, میثمصفاری, علیخدایاریان, مسعود رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
شناسایی نیازهای مصرفکنندگان و عوامل اثرگذار در انتخاب آنها از بین نام و نشان تجاری، امری بدیهی به نظر میرسد.از این رو پژوهش حاضر درصدد برآمد تا به بررسی عملکرد نام و نشان تجاری 4 شرکت بیمه دولتی و غیروابسته به بانک و مناطق آزاد بپردازد. ارزیابی عملکرد نام و نشان تجاری با استفاده از رویکرد تحلیل پوششی دادهها مورد بررسی قرار گرفته است. ورودیهای در این پژوهش تعداد کارکنان، تعداد شعب، هزینههای عمومی و اداری و جمع داراییها و خروجیها شامل: ۱. وفاداری به نام تجاری 2. آگاهی از نام تجاری ۳. کیفیت درک شده 4. وابستههای (پیوندهای نام تجاری) و 5. دیگر داراییهای اختصاصی نام تجاری. نتایج نشان داد که کاراترین شرکتهای بیمه منتخب در Aو بهترتیب شرکتهای بیمهD وA بالاترین کارایی و شرکتهای بیمه B و C دررتبههای بعدی قراردارند.
کلید واژگان
نام و نشان تجاریتحلیل پوششیدادهها
شرکتهای بیمه
ارزیابی عملکرد
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزددکتری مدیریت بازاریابی بین الملل دانشگاه تربیت مدرس، استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه علم و هنر یزد
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات، دانشگاه یزد
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه علم و هنر یزد
شاپا
2645-386X2645-3878




