کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتل های شهر مشهد)
(ندگان)پدیدآور
فیض, داوودطاهریان, حسینزارعی, عظیمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش بررسی وضعیت کیفیت خدمات هتل ها و رضایت مشتریان در شهر مشهد است. با مطالعه تحقیقات پیشین مدل مفهومی خاصی طراحی شد و کیفیت خدمات هتل ها با استفاده از مدل آمیخته «بومز و بیتنر» مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. در این پژوهش، با استفاده از بررسی اسناد و مدارک و پرسشنامه محقق ساخته، داده های مورد نیاز از 196 نفر از مشتریان هتل های شهر مشهد و 90 نفر از مدیران و کارشناسان این هتل ها جمع آوری گردید. نتایج تحقیق نشان می دهد که در مجموع کیفیت خدمات هتل های شهر مشهد در حد قابل قبولی قرار دارد و مشتریان از کیفیت خدمات ارائه شده راضی هستند. بین دیدگاه مشتریان، مدیران و کارشناسان تفاوت وجود دارد. همچنین آمیخته «مکان» دارای بیشترین اهمیت و آمیخته «قیمت» دارای کمترین اهمیت است.
کلید واژگان
کیفیت خدمات- مدل «بومز و بیتنر»- صنعت هتلداری- روش تصمیم گیری چند شاخصه (تاپسیس)- هتل های شهر مشهدشماره نشریه
6تاریخ نشر
2012-02-201390-12-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه سمنانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
استادیار دانشگاه سمنان
شاپا
2645-386X2645-3878




