ارتباط ابعاد ارزش ویژهی برندو عملکرد سازمان بر اساس مدل CBBE
(ندگان)پدیدآور
مروتی, علیکشور شاهی, محمدکاظمرستگار, مهسانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مدیریت برند یکی از ابزارهای کارآمد در دست مدیران بازاریابی در خصوص تدوین استراتژیها و برنامه های بازاریابی است. ارزیابی برند با استفاده از مفهوم ارزش ویژهی برند امکان پذیر است. عواملی چون کیفیت ادراک شده، تمایل به پرداخت قیمت بالاتر، محبوبیت برند، منحصر به فرد بودن و... ابعاد تشکیلدهندهی ارزش ویژهی برند هستند. نگارندگان این مقاله سعی در آزمودن ارتباط میان ارزش ویژهی برند و عملکرد شرکت داشته و در جهت رسیدن به این مهم، بازار رقابتی بیمهی بدنه را برای آزمون فوق انتخاب کردهاند. برای انجام این پژوهش، از ضریب همبستگی میان ارزش ویژهی برند از دیدگاه مشتریان و تعداد بیمهی بدنه فروش رفته شرکتهای بیمه استفاده شده است. در خروجی کار، ارتباط بالای ارزش ویژهی برند و عملکرد شرکت (فروش) مشاهده شد. این امر به معنای آن است که شرکت های بیمه ای که از ارزش ویژهی بالاتری در ذهن مشتریان برخوردارند، عملکرد بهتری نیز داشته اند.
کلید واژگان
عملکرد سازمانارزش ویژهی برند مشتریگرا (CBBE)
نتایج مالی
شماره نشریه
6تاریخ نشر
2012-02-201390-12-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه یزددانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
شاپا
2645-386X2645-3878




