• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • بررسی‌های بازرگانی
    • دوره 17, شماره 98
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • بررسی‌های بازرگانی
    • دوره 17, شماره 98
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    از زنجیره تأمین پایدار تا پایداری شرکت و رضایت ، وفاداری و تبلیغات دهان به دهان مشتریان

    (ندگان)پدیدآور
    طهماسبی روشن, ندامروتی شریف آبادی, علیمیر فخرالدینی, سید حیدرمیر غفوری, سید حبیب الله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    6.372 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در دنیای رقابتی امروز سازمان‌ها برای ادامه حیات خود نیاز به کسب رضایت و وفاداری مشتریان خود دارند. این امر با برآورده شدن خواسته‌های آن‌ها حاصل می‌شود. افزایش آگاهی‌های اجتماعی و زیست‌محیطی موجب تمایل مشتریان به مصرف کالا یا خدماتی شده است که از نظر آن‌ها مسائل پایداری از سوی شرکت‌ها، تولیدکننده آن کالا و خدمات بهتر رعایت شده باشد و دارای عملکرد پایدار باشند. شرکت‌ها نیز برای دستیابی به عملکرد پایدار نیاز به فعالیت در زنجیره تأمین پایدار دارند. از طرفی دیگر با توجه به ماهیت فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه کود و سم کشاورزی این موضوع دارای اهمیت بیشتری برای آن‌ها است. از این‌رو هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر مدیریت زنجیره تأمین پایدار بر ابعاد عملکرد پایداری شرکت‌های فعال در حوزه کود و سم کشاورزی و درنهایت رضایت وفاداری و تبلیغات دهان‌به‌دهان مشتریان آن‌ها می‌باشد. به‌منظور جمع‌آوری داده از توزیع پرسش‌نامه میان مدیران و مشتریان شرکت‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده کود و سم استفاده ‌شده و جهت آزمون فرضیه از مدل معادلات ساختاری و نرم‌افزار SMART-PLS استفاده شده است. نتایج آزمون فرضیه‌ها حاکی بر تأیید تأثیر زنجیره تأمین پایدار بر ابعاد پایداری شرکت است و همین‌طور دو بعد از سه بعد ابعاد پایداری یعنی بعد زیست‌محیطی و اجتماعی بر رضایت مشتریان تأثیر داشته و از طریق رضایت بر وفاداری و تبلیغات دهان‌به‌دهان مشتریان تأثیر می‌گذارند؛ اما بعد اقتصادی بر رضایت تأثیر نداشته و این فرضیه رد شده است. نتایج این تحقیق درک روشنی از رابطه زنجیر تأمین پایداری با عملکرد پایداری شرکت و رفتار مشتریان ارائه می‌دهد.
    کلید واژگان
    مدیریت زنجیره تأمین پایدار
    عملکرد‌پایداری
    رضایت مشتریان
    وفاداری مشتریان
    تبلیغات‌دهان به دهان

    شماره نشریه
    98
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه یزد، یزد، ایران
    دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه یزد، یزد، ایران
    دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه یزد، یزد، ایران
    دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه یزد، یزد، ایران

    شاپا
    2676-7562
    2676-735X
    URI
    http://barresybazargani.itsr.ir/article_38197.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415249

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب