نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorملکی پور, هلیانهfa_IR
dc.contributor.authorشادمهری, نیلوفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:05:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:05:45Z
dc.date.available1399-07-09T12:05:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:05:45Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-25en_US
dc.date.submitted1397-05-03fa_IR
dc.identifier.citationملکی پور, هلیانه, شادمهری, نیلوفر. (1398). بررسی ویژگی‌های مبلمان مؤثر در ایجاد وفاداری مراجعین به رستوران. بررسی‌های بازرگانی, 17(97), 8-19.fa_IR
dc.identifier.issn2676-7562
dc.identifier.issn2676-735X
dc.identifier.urihttp://barresybazargani.itsr.ir/article_37282.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415235
dc.description.abstractمراجعه به رستوران‌ها نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و به تبع آن تعداد رستوران‌ها نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. به همین دلیل جذب مشتری و تبدیل آنها به مشتری‌های وفادار برای رستوران‌دارها از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف پژوهش حاضر، رسیدن به ویژگی‌های مبلمانی است که در فضاسازی رستوران مورد استفاده قرار گیرد و بتواند در ایجاد دلبستگی نسبت به رستوران نقش جدی ایفا کند، به نحوی که در مشتریان برای مراجعات بعدی ایجاد وفاداری نماید. در این پژوهش که یک پژوهش کاربردی و کیفی است، روایی و پایایی ابزار پیمایش توسط روش بازآزمایی و آلفای کرونباخ سنجیده شده و یافته‌ها با نرم‌افزار spss22 تحلیل شدند. با استفاده از ابزار مصاحبه و پرسشنامه 45 نفر از افرادی که بیش از دو بار در ماه به رستوران می‌روند، 10 نفر از کارکنان رستوران که بر رفتار مشتریان تسلط داشتند و 50 ساعت-نفر رفتارنگاری مراجعین به رستوران در دو منطقه شمال و شمال غرب تهران و مطالعه بر روی مسیرهای حرکتی آنها انجام گرفت. نتایج حاصله نشان داد، برای حصول هدف، لازم است مبلمان دارای 12 ویژگی باشد که می‌توان آنها را در سه گروه: وجود شرایط راحت و آرام‌بخش، امکان برقراری ارتباط با یکدیگر و ایجاد داستان‌هایی با تم عاطفی بین مراجعین و فضای رستوران، دسته‌بندی نمود. (05/0>p)fa_IR
dc.format.extent5558
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofبررسی‌های بازرگانیfa_IR
dc.subjectرضایت مشتری / روایت‌گری/مبلمان رستوران/وفاداری مشتریfa_IR
dc.titleبررسی ویژگی‌های مبلمان مؤثر در ایجاد وفاداری مراجعین به رستورانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد طراحی صنعتی، دانشکده هنرهای کاربردی، دانشگاه هنر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، طراحی صنعتی، دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue97
dc.citation.spage8
dc.citation.epage19


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد