بررسی ویژگیهای مبلمان مؤثر در ایجاد وفاداری مراجعین به رستوران
(ندگان)پدیدآور
ملکی پور, هلیانهشادمهری, نیلوفرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مراجعه به رستورانها نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و به تبع آن تعداد رستورانها نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. به همین دلیل جذب مشتری و تبدیل آنها به مشتریهای وفادار برای رستوراندارها از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف پژوهش حاضر، رسیدن به ویژگیهای مبلمانی است که در فضاسازی رستوران مورد استفاده قرار گیرد و بتواند در ایجاد دلبستگی نسبت به رستوران نقش جدی ایفا کند، به نحوی که در مشتریان برای مراجعات بعدی ایجاد وفاداری نماید. در این پژوهش که یک پژوهش کاربردی و کیفی است، روایی و پایایی ابزار پیمایش توسط روش بازآزمایی و آلفای کرونباخ سنجیده شده و یافتهها با نرمافزار spss22 تحلیل شدند. با استفاده از ابزار مصاحبه و پرسشنامه 45 نفر از افرادی که بیش از دو بار در ماه به رستوران میروند، 10 نفر از کارکنان رستوران که بر رفتار مشتریان تسلط داشتند و 50 ساعت-نفر رفتارنگاری مراجعین به رستوران در دو منطقه شمال و شمال غرب تهران و مطالعه بر روی مسیرهای حرکتی آنها انجام گرفت. نتایج حاصله نشان داد، برای حصول هدف، لازم است مبلمان دارای 12 ویژگی باشد که میتوان آنها را در سه گروه: وجود شرایط راحت و آرامبخش، امکان برقراری ارتباط با یکدیگر و ایجاد داستانهایی با تم عاطفی بین مراجعین و فضای رستوران، دستهبندی نمود. (05/0>p)
کلید واژگان
رضایت مشتری / روایتگری/مبلمان رستوران/وفاداری مشتریشماره نشریه
97تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد طراحی صنعتی، دانشکده هنرهای کاربردی، دانشگاه هنر، تهران، ایراناستادیار، طراحی صنعتی، دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر، تهران، ایران
شاپا
2676-75622676-735X




