شناسایی موانع توسعه فروشگاههای تخفیفی در ایران
(ندگان)پدیدآور
آقاجانی, زهرامیاندوآبچی, النازنوع مدرک
Textعلمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فروشگاههای تخفیفی از تخصص ویژهای در جلب رضایتمندی جامعه هدف یعنی اقشار متوسط و پایین برخوردارند که از جمله آن میتوان به پایین نگه داشتن قیمت تمام شده کالا، برخورداری از صرفههای اقتصادی مقیاس (ارزان خریدن و ارزان فروختن)، اکتفا به سود اندک در مقابل فروش بالا و دسترسی مصرفکننده به کالاهای با قیمت مناسب (با درنظر گرفتن کیفیت قابل قبول برای کالاهای عرضه شده در قفسه فروشگاهها) و در نهایت تامین رضایت مصرفکننده اشاره کرد. با این توصیف، شناسایی موانع توسعه فروشگاههای تخفیفی در ایران با توجه به نو بودن این مدل در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. در همین راستا، در مقاله حاضر ضمن معرفی مفهوم فروشگاههای تخفیفی و تجربیات جهانی آن، موانع توسعهای احصا شده این نوع فروشگاهها در ایران، با استفاده از روشهای متکثر اعم از مصاحبه، پرسشنامه و آزمونهای آماری تبیین شده و در نهایت راهکارهای عملیاتی برای رفع این موانع ارائه شده است.
کلید واژگان
فروشگاه تخفیفیموانع توسعه
راهکارهای عملیاتی
شماره نشریه
96تاریخ نشر
2019-07-231398-05-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیسازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانیعضو هیات علمی، موسسه مطالعات وپژوهشهای بازرگانی
شاپا
2676-75622676-735X




