اثرات اقتصادی زنجیره ارزش بر تعاونیهای بازرگانی (مورد مطالعه تعاونیهای شهرستان بیرجند)
(ندگان)پدیدآور
پوریوسف, اعظمثقفی, مهدیهمت فر, محمودنوع مدرک
Textمقاله علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی راهکارهای توسعه زنجیره ارزش در تعاونی های بازرگانی شهرستان بیرجند می باشد. سؤالات و فرضیههای پژوهش بر مبنای مدل پورتر در بسط فعالیتهای زنجیره ارزش است. در مدل پورتر، فعالیتهای سازمان، به دو بخش اصلی و حمایتی(پشتیبان) طبقه بندی شده است. فعالیتهای اصلی سبب ارتقای ارزش محصول میشود و فعالیتهای حمایتی از فعالیتهای اصلی حمایت میکنند. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا، توصیفی-همبستگی بوده و از ابزار پرسشنامه در قالب مقیاس پنج رتبه ای لیکرت استفاده شده است. برای تحلیل داده ها و آزمون سوالات پژوهش از نرم افزار SPSS و PLS، استفاده شده است. نمونه مورد مطالعه شامل 134 نفر از مدیران تعاونی های بازرگانی شهرستان بیرجند می باشد. نتایج این پژوهش بیان می دارد که، فعالیت-های زنجیره ارزش بر ارزش افزوده اقتصادی تعاونی های بازرگانی شهرستان بیرجند تأثیرگذار است.
کلید واژگان
زنجیره ارزشتعاون
ارزش اقتصادی
بازرگانی
شماره نشریه
80تاریخ نشر
2016-12-211395-10-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیسازمان پدید آورنده
مربی گروه حسابداری، دانشگاه پیام نور، مرکز بیرجند، ایرانمربی گروه حسابداری، دانشگاه پیام نور، ایران
دانشیار و عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
شاپا
2676-75622676-735X




