• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • بررسی‌های بازرگانی
    • دوره 14, شماره 80
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • بررسی‌های بازرگانی
    • دوره 14, شماره 80
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر «آموزش عالی و حرفه ای» بر «کارایی بازار نیروی کار» بر اساس الگوی رقابت پذیری جهانی

    (ندگان)پدیدآور
    حاجی ولی زاده شبستری, محیافیاضی, مرجان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    853.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر شاخص" آموزش عالی و حرفه ای" بر " کارایی بازار نیروی کار" بر اساس الگوی رقابت پذیری جهانی می‌باشد که در آن رکن آموزش عالی و حرفه‌ای متغیر مستقل و کارایی بازار نیروی کار متغیر وابسته است. در همین راستا به بررسی جزئی تر این ارکان پرداخته و تعیین خواهد شد که کدام زیر شاخص از آموزش عالی و حرفه ای بیشترین تاثیر را بر کدام زیرشاخص از کارایی بازار نیروی کار دارا می باشد. رکن آموزش عالی و حرفه‌ای شامل هشت زیر‌شاخص و رکن کارایی بازار نیروی کار شامل ده زیر‌شاخص می‌باشد که بر اساس داده‌های مربوط به زیر‌شاخص‌های مشخص شده سطح آموزش عالی و حرفه‌ای و کارایی بازار نیروی کار در گزارش مجمع جهانی اقتصاد سنجیده می‌شود. جامعه آماری این تحقیق در بخش اول که مربوط به تحلیل همبستگی کانونی است، شامل 144 کشوری است که داده های رقابت پذیری ملی برای آنها در گزارش سال 2014-2015 تهیه شده است و در بخش دوم که مربوط به تکنیک پانل دیتا ‌است، شامل 150 موجود در گزارش‌های سال‌های 2008-2009 تا 2014-2015 می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه ی گردآوری اطلاعات تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی است و شیوه‌ی تحلیل داده‌ها توسط روش همبستگی متعارف و پانل دیتا می‌باشد که با استفاده از نرم افزار SAS و STATISTICA صورت خواهدگرفت.
    کلید واژگان
    واژه‌های کلیدی: "رقابت پذیری"
    " آموزش عالی و حرفه ای"
    "کارایی بازار نیروی کار"

    شماره نشریه
    80
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی
    سازمان پدید آورنده
    MBA, دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، شهر تهران، ایران
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،

    شاپا
    2676-7562
    2676-735X
    URI
    http://barresybazargani.itsr.ir/article_30542.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415175

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب